۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۰۸۴۳۲
با حضور در فرمانداری اهواز صورت گرفت؛

نام نویسی آیت الله حیدری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری نماینده حاضر مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز صبح امروز با حضور در فرمانداری اهواز در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.
همايش دهمين جشنواره تعاوني هاي خوزستان با حضور آيت الله حيدري در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده حاضر مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز صبح امروز با حضور در فرمانداری اهواز در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

 

آیت الله محسن حیدری در سال1336 هجری شمسی در یکی از روستاهای شهرستان شوش و در خانواده ای معروف به تدین و وابسته به روحانیت متولد و پس ازپیروزی انقلاب اسلامی در کنکور سراسری شرکت و با کسب رتبه اول دراستان خوزستان، در دانشکده الهیات دانشگاه تهران درسال 1358 مشغول به تحصیل شده و در سال 1368 با کسب رتبه دوم کشوری، مقطع کارشناسی ارشد را در رشته الهیات و معارف اسلامی باگرایش علوم قرآنی و حدیث در دانشگاه تهران آغاز و درسال 1371 به پایان رسانده اند.

 

آیت الله حیدری در زمینه علمی نیز تألیفاتی همچون ولایه الفقیه تاریخها و مبانیها ، عیدالغدیر، تحلیلان حول الحرب المفروضه، الشهیدالمطهری فکر و ثوره و صلاه الضحی را  به زبان عربی نوشته است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در فعالیت های مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخته و در این باره ارتباط با علما و حضور فعال در جلسات دینی، شرکت در تظاهرات مردمی ضد رژیم پهلوی، ایراد سخنرانی های افشاگرانه علیه رژیم فاسد پهلوی،  هدایت تظاهرات مردمی و توزیع اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام ( ره ) از اقدامات ایشان می باشد.

 

وی در زمینه خدمت رسانی به مردم ایران و نظام مقدس اسلامی نیز فعالیت ها را انجام داده که مهم ترین آنها عبارت اند از  : مسؤول بخش عربی سپاه خوزستان از سال 1359 تا 1361، مسؤول واحد تبلیغات و انتشارات و عضویت در شورای فرماندهی سپاه پاسداران منطقه 8 (خوزستان و لرستان)، مسؤول تبلیغات خارج کشور در عملیات خیبر با حکم فرمانده کل سپاه در سال 1362 ، مسؤول تبلیغات انتخابات دومین دوره مجلس خبرگان رهبری در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام جمعه موقت اهواز از سال 1371 تا کنون، عضو هیات امنای دانشگاه امیرالمومنین(ع) و نماینده دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری از استان خوزستان.

 

شایان ذکر است، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، آیت‌الله عباس کعبی، آیت‌الله سید علی شفیعی، آیت‌الله محسن حیدری، آیت الله محمد حسین احمدی شاهرودی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی فلاحیان در حال حاضر شش نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند. و در این دوره تعداد نمایندگان خوزستان به هفت نفر افزایش یافت. 

 

گفتنی است، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه سال جاری همزمان با مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد./9456/203/ب3

ارسال نظرات