۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۹۲۰۷
مسؤول سازمان بسیج دانش‎آموزی سپاه حضرت ولی‎عصر:

مجلس خبرگان حلقه وصل رهبری جامعه و امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج دانش‎آموزی سپاه حضرت ولی‎عصر(عج) با اشاره به این که مجلس خبرگان حلقه وصل رهبری و امت اسلامی است، گفت: جلس خبرگان در راستای معرفی این ارتباط در جهان فعال و زمینه را برای انقلاب جهانی فراهم کند.
حجت الاسلام هادي زرشناس، مسؤول سازمان بسيج دانش‎آموزي سپاه حضرت ولي‎عصر(عج)

حجت الاسلام هادی زرشناس، مسؤول سازمان بسیج دانشآموزی سپاه حضرت ولیعصر(عج)، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که مجلس خبرگان مصداق رهبری را شناسایی و شرایط و اوصاف او را زیر نظر قرار می دهد، خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان جایگاهی اساسی در نظام اسلامی و ولایت فقیه داشته و مصداق ولی فقیه و شرایط ذکر شده آن در قانون اساسی که برگرفته شده از شرع است، را مشخص می‌کند.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشآموزی سپاه حضرت ولیعصر(عج) با بیان این که شرایط و اوصاف ولی‌فقیه در رهبر معظم انقلاب نهفته است، گفت: التزام عملی به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، شناخت کافی نظام اسلامی و اهداف آن و اشراف بر وضعیت شیعیان جهان از جمله ویژگی‌های ولی فقیه است.

 

حجت الاسلام زرشناس نحوه تعامل مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه را مثبت و سازنده بیان کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس خبرگان افزون بر پذیرفتن اصل ولایت مطلقه فقیه و نظام اسلامی، تفکرات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را نیز باید بپذیرند که در غیر این صورت مشکلات و ناخوشی‌ها آنها خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حفظ و حراست مجلس خبرگان از دسیسه‌ها و افکار ناروا امرس ضروری و لازم است.

 

این مقام مسؤول نمایندگان مجلس خبرگان را حلقه وصل امام و امت و تقویت کننده این ارتباط قلمداد کرد و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران ارتباط امام و امت در زمان رهبری امام خمینی(ره) و در حال حاضر به واسطه رهبر معظم انقلاب به صورت آموزنده به جهانیان معرفی و نمایندگان مجلس خبرگان به عنوان حلقه وصل این ارتباط در جهانی سازی آن کوشا هستند.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشآموزی سپاه حضرت ولیعصر(عج) با بیان این که رابطه امام و امت در جهان الگویی بی نظیر و نقش مجلس خبرگان در معرفی آن قابل کتمان نبوده و در جهت دادن امت به سوی امام نقش فعالی دارند، گفت: الگو پذیری از این ارتباط در جهان الزامی و مجلس خبرگان با رویه قرار دادن این موضوع زمینه سازی برای انقلاب جهانی را فراهم کند.

 

وی با بیان این که نمایندگان مجلس خبرگان از اقشار گوناگون جامعه و سراسر کشور هستند، خاطرنشان کرد: شناسایی مصداق ولی فقیه و نظارت بر شرایط وی از وظایف مجلس خبرگان بوده و تعیین رهبر با توجه به مبانی ولایت فقیه از سوی شرع مقدس با بیان اوصاف آن صورت گرفته و مجلس خبرگان به شناسایی و کشف آن اقدام می کند.

 

حجت الاسلام زرشناس با اشاره به این که تعیین رهبر و ولی فقیه از سوی خداوند صورت گرفته و آراء اشخاص در آن دخالت ندارد، گفت: مجلس خبرگان به تشخیص مصداق رهبری پرداخته و با توجه به این که اعضا مجلس خبرگان به واسطه مردم انتخاب می شوند ابعاد دموکراسی و نظر مردم در تشخیص مصداق رهبری دیده می شود./9456/302/ب2 

ارسال نظرات