۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۰۹۲۵۱
امام جمعه ایرانشهر:

دشمنان پس از ناکامی در اربعین، انتقام خود را از مردم نیجریه گرفتند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی گفت: همانطور که دولت مرسی در مصر نسبت به قتل عالم بزرگوار حسن شحاته با بی تفاوتی و بدون هیچ عکس العملی از کنار آن گذشت و عاقبتش سرنگونی شد، دولت نیجریه هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد.
حجت الاسلام ابطحي امام جمعه ايرانشهر

حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: فاجعه تأسف بار و غم انگیز در نیجریه یقینا در راستای اسلام هراسی و شیعه هراسی اتفاق افتاد و با تبلیغات مسموم و مخرب در راستای شیعه هراسی برای تحریک اذهان عمومی از گسترش آن جلوگیری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: رژیم سعودی اگر به طور مستقیم در این کار دست نداشته باشد، قطعا به طور غیر مستقیم آن هم از سوی نیروهای خود در مسأله کشتار مردم مظلوم و بی دفاع مسلمان نیجریه دست داشته است.

 

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به پیشینه ننگین آل سعود، عنوان کرد: عربستان در چند سال اخیر با همکاری فرقه ضاله وهابیت و گروه تروریستی داعش و تبلیغات منفی برای تحریک اذهان عمومی در راستای شیعه‌هراسی، فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است آنان چون نتوانستند در اربعین سیدالشهدا غلطی بکنند تا بر ننگ فاجعه منا سربپوشانند، در نیجریه انتقام گرفتند.

 

حجت الاسلام ابطحی به تلاش‌های شیخ زکزاکی در نیجریه اشاره کرد و افزود: به برکت عزاداری سید و سالار شهیدان و زحمات علامه شیخ زکزاکی، عالم جلیل القدر و وارسته شیعه که تحصیل کرده حوزه علمیه قم است و برای گسترش مذهب شیعه، یک مرکز تشیع و مدرسه علمیه ای برای تحصیل و تربیت طلاب راه اندازی کرده است، امروز در کشور نیجریه حدود 10 میلیون شیعه زندگی می‌کنند این جمعیت عظیم یک تشکل بسیار منسجم و منظم دارد که همه ساله در همایش بزرگ پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا با یک جاذبه خاصی شرکت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: دشمنان اسلام و اهل بیت از مکتب بسیار زیبا و جذاب اهل بیت عصمت و طهارت که دارای جاذبه است و همه را به سوی خود می‌کشد، هراس و واهمه دارند.

 

امام جمعه ایرانشهر اظهار داشت: گروه تروریستی و تکفیری داعش در تلاش است تا چهره اسلام ناب محمدی را وارونه و اشتباه جلوه دهد آنها می‌خواهند اسلام را وارونه و ترسناک جلوه دهند.

 

وی اسلام را دین عطوفت دانست و تأکید کرد: اسلام ناب محمدی با انگیزه، مهربان و با عاطفه است و بر اصل وحدت و اجتماع است عاطفه را در عزاداری ها و راهپیمایی میلیونی اربعین که به هیچ کس آسیب و ضرر نمی‌رساند و با هیچ کس هم سر جنگ و دعوا ندارد و دارای جاذبه است، مشاهده می کنید.

 

حجت الاسلام ابطحی اضافه کرد: دشمن که نتوانست این کانون با عاطفه و جاذبه را در کشور عراق و سوریه از بین ببرد انتقام خود را از مردم نیجریه گرفت اما مطمئن باشد مکتبی برحق است که بر پایه عاطفه، مهربانی و جاذبه بنیان شده و بر وحشی گری و خشونت غلبه خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نام مبارک و زیبای سید و سالار شهیدان و اصحاب وفادارش پس از گذشت 1400 سال همچنان با افتخار و عزت جاودان مانده است اما نام یزیدیان جز لعنت و نفرین امت مسلمان هیچ جایگاهی ندارد و امروز هم دشمنان اسلام به همین سرنوشت دچار خواهند شد.

 

امام جمعه ایرانشهر ابراز داشت: دولت مردان نیجریه در قضیه شیخ زکزاکی و کشتار مردم حقیقتا بی تدبیری کردند و تحت تأثیر تبلیغات منفی و برنامه ریزی دشمن قرار گرفتند باید آگاه باشند که همان طور که دولت مرسی در مصر نسبت به قتل عالم بزرگوار حسن شحاته با بی تفاوتی و بدون هیچ عکس العملی از کنار آن گذشت و عاقبتش سرنگونی شد، دولت نیجریه هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد زیرا هیچگاه خون یک انسان بی گناه پایمال نخواهد شد.

 

وی در خصوص نقش استکبار جهانی به ویژه آمریکا، گفت: تفرقه افکنی در جهان اسلام محور و خطوط مهم و اساسی است که استکبار جهانی به ویژه در رأس آنها دولت مردان آمریکایی دنبال می‌کنند همچنین اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی اهداف مهم دولت مردان آمریکایی است که آن را به شدت دنبال و پیگیری می‌کنند./831/302/ب1

ارسال نظرات