۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۹۷۴۸
کارشناس مسائل مذهبی:

اعدام شیخ نمر طینت خبیث حکومت عربستان را نشان داد/ مخالفت با تشیع ریشه تاریخی دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با محکومیت اعدام شیخ نمر از سوی دولت عربستان، گفت: اعدام شیخ نمر طینت خبیث حکومت عربستان را نشان داد، دولت عربستان دنباله حکومت های ضد شیعه در طول تاریخ است.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، شامگاه امروز در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا غصب خلافت حضرت علی(ع) را نخستین اقدام در جهت سرکوب کردن اقدامات شیعیان در طول تاریخ برشمرد و افزود: در واقعه سقیفه ایمان حقیقی گروهی از پیروان پیامبر(ص) که فرامین و سخنان ایشان پایبند بودند، قربانی دنیا پرستی عده ای منافق و دلبسته جاه و مقام شد.

 

وی تصریح کرد: هر اندازه واقایع صدر اسلام بیشتر مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، نقش نیروهای ضد اسلام و عناصر منافق بیشتر مشخص می شود، نیروهایی که به ظاهر ایمان آوردند و علی رغم تصریح قرآن به کذب سخنان آن ها و هشدارهای حضرت علی(ع) در خصوص خطر آن ها، باز هم جامعه اسلامی فریب آن ها را خورد.

 

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: معاویه فردی کاملاً سکولار بود، اگر برای برخی افراد درک موقعیت و اقدامات او مشکل است، لازم است به تحولات منطقه در زمان حاضر نظر کنند، آمریکا و اسرائیل برای آن که به مقاصد خود در ایجاد خاورمیانه جدید برسند، حاضرند عده زیادی را در سوریه آواره کنند و یا جنگ هشت ساله را بر علیه ایران تحمیل کنند.

 

حجت الاسلام جاوری تأکید کرد: خطر دولت هایی مثل اسرائیل، عربستان و آمریکا برای جهان اسلام به مراتب بدتر از معاویه است، معاویه نهایتاً قلمرو حکومت اسلامی را برای خود مصادره می کرد اما این کشورها افزون بر فریب افکار عمومی مردم کشورهای خود، سایر مناطق جهان را نیز به آشوب می کشند.

 

وی گفت: وقتی امام حسن(ع) بر مسند امامت امت نشست، افراد زیادی با روحیه انقلابی اطراف ایشان را فرا گرفتند، این افراد خود را در قبال شهادت حضرت علی(ع) مسؤول می دانستند و می خواستند قصور خود را به گونه ای جبران کنند، اما همین افراد زمانی که در برابر وسوسه ثروت و قدرت معاویه قرار گرفتند نتوانستند مقاومت کنند تا جایی که حتی ابن عباس نیز فریب این توطئه ها را خورد.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: اوضاع شیعیان در زمان ما، دقیقاً شبیه ایام قبل از تولی امام زمان(عج) است، در آن زمان فردی مانند متوکل عباسی بیشتری محدودیت را بر شیعیان و امامان معصوم(ع) اعمال می کرد، در این زمان نیزف با توجه به نزدیکی ایام ظهور، دشمنان تمامی اقدامات محدود کننده خو را بر علیه شیعه اعمال می کنند.

 

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: اعدام شیخ نمر و زندانی شدن شیخ زکزاکی نشان می دهد در خارج ایران تا چه اندازه بر علیه شیعه محدودیت اعمال می شود، اگر شیعه کاملاً برچیده شود، بزرگ ترین مانع استبار جهانی در اعمال قدرت خود از بین می رود.

 

وی گفت: تنها شیعیان با تکیه بر عقاید آسمانی خود، مقابله با استکبار را یک تکلیف الهی می دانند و این در حالی است که تعاریفی که از استکبار در متون دینی شیعه موجود است، دقیقاً با معیارهای اقدامات آمریکا و اسرائیل مطابقت دارد، این دو قدرت شیطانی مظاهر بزرگ شیطانی در جهان هستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: به جز شیعه، اگر مخالفانی برای اقدامات ضد بشری آمریکا و اسرائیل وجود داشته باشد، تنها در قالب تئوری های دانشگاهی با وی مقابله می کنند، مقابله با این طریقه تفکر بسیار آسان و در عین حال کم هزینه است زیرا اگر فردی صرفاً با تکیه بر تئوری های سیاسی و جامعه شناسی بخواهد آمریکا را محکوم کند بلافاصله علمای جیره خوار این حکومت نظریات جدیدی را طرح می کنند و سبب می شوند در تضارب آراء دانشگاهیان اصل مطلب یعنی مبارزه با امپریالیسم، مورد غفلت واقع شود.

 

حجت الاسلام جاوری اضافه کرد: هر چند سرنوشت افرادی مانند شیخ نمر و شیخ زکزاکی هر چند دردناک است، اما وقوع این جریانات نشان می دهد تلاش های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی به نتیجه رسیده است، جهان تشیع در آینده نزدیک شاهد حضور افرادی دیگری مثل این افراد خواهد بود.

 

وی در پایان، با محکومیت اعدام شیخ نمر از سوی دولت عربستان، گفت: اعدام شیخ نمر طینت خبیث حکومت عربستان را نشان داد، دولت عربستان دنباله حکومت های ضد شیعه در طول تاریخ است./868/202/ب1

ارسال نظرات