۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۳۱۰۰۹۸
امام جمعه قیدار:

19 دی آغازگر موج انقلاب و فراگیری آن در کشور بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار با اشاره به حادثه عظیم 19 دی سال 56 گفت: 19 دی موج بزرگی را در همه کشور ایجاد کرد و سر سلسله قیامی زنجیره ای بود که پس از آن در مراکز استان ها به وجود آمد و کانون آغاز آن قم بود که در تمام ایران ادامه یافت.
حجت الاسلام طالبي

حجت الاسلام سید علی طالبی امام جمعه قیدار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به آغاز حملات جدید به شورای نگهبان در آستانه انتخابات اظهار داشت: الان ما می بینیم فاز جدید تخریب شورای نگهبان آغاز شده و اگر هشیار نباشیم می تواند فتنه جدیدی را رقم بزند.

 

وی در ادامه با اشاره به مصاحبه برخی از آقازادگان و خواص در این باره افزود: خانمی که در مصاحبه‌ خود با روزنامه جمهوری اسلامی در اظهارنظری تهدیدگونه تاکید می‌کند که «اگر ردصلاحیت‌ها گسترده باشد به طور قطع مردم نسبت به این مسأله ناراحت شده و عکس‎العمل نشان خواهند داد».

 

این مقام مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: پدرش ایشان نیز درگفت‌وگو با روزنامه آرمان تلویحا می‌گوید اگر شورای نگهبان آن طور که این آقایان می خواهند عمل نکند ثبات و امنیت و آرامش کشور به هم خواهد ریخت و آنچه در منطقه رخ می دهد در ایران تکرار خواهد شد؛ این حرف ها به نظر شما چه بویی می دهد؟

 

وی در ادامه با اشاره به طرح مسأله شورایی شدن رهبری از سوی برخی ها گفت: برخی ها گاهی بحث شورایی شدن رهبری را مطرح می کنند که کاملا خلاف عقل بوده و تحقق یک چنین چیزی اصلا ممکن نیست و به نظر من این چنین اظهاراتی در ادبیات سیاسی حکایت از تهدید ساختارهای رسمی نظام به حساب می آید و بوی فتنه و آشوب می دهد.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه شورای نگهبان را یکی از معتمدین نظام توصیف کرد و اظهار داشت: شورای محترم نگهبان الحمدلله در این دوران سی و چند ساله، امتحان پس داده و نمره اش بیست است و ثابت کرده که اصلا و ابدا به احدی باج نمی دهد خصوصا اگر شرق و غرب بیاید به این شیخِ متعهد، امین نظام و امین ملت آیت الله جنتی فشار بیاورد که یک نظر غیر رضای الهی بدهد، هرگز این کار را نخواهد کرد.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره اهمیت و بزرگی حادثه 19 دی در شهر مقدس قم گفت: اهمیت حادثه 19 دی 56 در این است که مردم عزیز قم آن روز حادثه ای را پیش از وقوع حس کردند و آن به این گونه بود که در یک روزنامه به قلم یک مزدور به‏ طور صریح بی‏حجابی فضیلت و حجاب، کهنه‏پرستی و ارتجاع سیاه معرفی شده بود همچنین به ساحت مرجع عالم تشیّع، امام خمینی (ره) اهانت ، و قیام پانزده خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود.

 

وی در پایان با اشاره به حادثه عظیم 19 دی سال 56 و عوامل آن تصریح کرد: 19 دی موج بزرگی را در همه کشور ایجاد کرد و سر سلسله قیامی زنجیره ای بود که پس از آن در مراکز استان ها به وجود آمد و کانون آغاز آن قم بود که در تمام ایران ادامه یافت و مردم بیدار و هوشیار قم به صحنه آمدند در حالی که شاید در نظر برخی این قضیه چندان اهمیتی نداشت اما همین به صحنه آمدن های به موقع بود که باعث به ثمر نشستن انقلاب گردید. /949/303/ب3

ارسال نظرات