۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۹۶۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:

پشتیبانی از ولایت فقیه ضامن سعادت در دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: روحیه این ملت اینگونه است که همواره با ولایت ارتباط دارند و حاضرند جان خود را فدا کنند از این رو در وصیت نامه شهدا می بینیم که همواره توصیه به اجرای دستورات ولی فقیه داشتند، این امر نشان می دهد که اگر می خواهیم جاوید بمانیم، باید در دنیا و آخرت از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم.
حجت الاسلام شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی شیرازی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در اولین یادواره شهدای زرهی تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: در فرازی از زیارت عاشورا می خوانیم " یا ابا عبدالله انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم الی یوم القیامه" که در این فراز 4 نکته بیان شده است چنانچه ابتدا امام را خطاب قرار می دهد که به عنوان محور و الگو و راهنما است و سپس می گوید ما بر اساس نگاه و عمل تو مصالحه و دوستی می کنیم با کسانی که تو به عنوان امام و الگوی ما به آنان دوستی می ورزی؛ و دشمنی و جنگ می کنیم با آنان که تو دشمن می داری چرا که تو محور دوستی و دشمنی و مربی جامعه بشری هستی.

 

وی بیان داشت: در ادامه این فراز می گوید این نگاه ما مقطعی نیست بلکه تا روز قیامت با همین برنامه حرکت می کنیم چنانچه اولیاء الهی با همین نگاه حرکت کردند و با آنکه همه نور هستند با تبعیت از پیامبر اکرم (ص) پیش رفتند از این رو می بینیم امام حسین (ع) در وصیت نامه خود می نویسد: علت قیام و مبارزه من و ورود به کربلا؛ احیای سیره پیامبر (ص) است.

 

حجت الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: این راه و سیره در آیه 22 سوره فتح نیز تبیین شده است که پیامبر (ص) به عنوان الگو و محور جامعه بشری است و مردم به عنوان امت پیامبر(ص) و کسانی که از پیامبر درس می گیرند اعم از شیعه و سنی که به پیامبر (ص) وصل هستند، ایشان را به عنوان الگوی خود قرار دهند و" اشداء علی الکفار و رحماء بینهم " داشته باشند و دشمنی و رحمت و مودت را بر اساس محوریت پیامبر (ص) قرار دهند.

 

وی ابراز داشت: اگر دقت کنیم؛ خواهیم دید که رزمندگان در لشکرهای متعدد، به هم عشق می ورزیدند و روحیه مودت بینشان حاکم بود چنانچه بر سر شهادت دعوا داشتند؛ نه دنیا طلبی، ریاست و قدرت و این همان " رحماء بینهم" است که موجب می شد تا جان خود را برای یکدیگر فدا کنند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تصریح کرد: برای ستیز با دشمن باید در مرحله نخست دشمن شناس و بصیر بود که مردم ما در دوران دفاع مقدس ثابت کردند مردمی بصیر هستند چرا که هم امام جامعه را می شناختند و هم دشمن را می شناختند چنانچه انسان بصیر دشمن شناس و دوست شناس و تکلیف محور وقتی در این میدان عظیم قرار می گیرد و زمانی که امام جامعه فرمان می دهد با تمام وجود تسلیم این محوریت است.

 

وی ادامه داد: مردم استان کرمان با همین نگاه در دوران جنگ حرکت کردند وبا فرمان امام به عنوان محور رهبری دینی و ولی فقیه در برابر بدخواهان و دشمنان انقلاب ایستادند وبا هر طریق و امکاناتی به تکلیف خود عمل کردند.

 

حجت الاسلام شیرازی عنوان داشت: یکی از هنرها این بود که در کنار لشکر ثارالله یک تیپ زرهی شکل گرفت که در جنگ محکم تر وارد میدان شود و به همان تکلیفی که امام تبیین نمودند عمل کند تا با ولایت محوری و بصیرت از فرمان ایشان پیروی و جان خود را در این راه فدا کنند.

 

وی افزود: امروز نیز آنچه این انقلاب را محکم نگه داشته و حفظ کرده است و دشمن را در همه طرح هایش با شکست مواجه کرده همین ولایت محوری و بصیرت است که همواره موجب حضور پر رنگ مردم در مسیر دفاع از ارزش ها و آرمان ها شده است که بر اساس تکلیف دینی به آن نظر داشتند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه یادآور شد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب؛ توطئه های دشمن علیه ما با ترور ها، قائله آفرینی ها، ایجاد تشنج ها، ترورهای شخصیتی و تهاجم فرهنگی آغاز شد و روز به روز طرح های پیچیده ترو شدیدتری تدارک دید تا میان این انقلاب و امت فاصله ایجاد کند و مردم را از ولایت جدا کند چنانچه در سال 78 و 88 شاهد آن بودیم اما بحمدالله این انقلاب پا برجاست و دشمن روز به روز ضعیف تر می شود چرا که ارزشهای این انقلاب در مردم نهادینه شده است.

 

وی اشاره کرد: این تلاش و تقلای دشمن به علت نگرانی وهراس از قدرت و عظمت ملت و کشور ما در منطقه است که به برکت خون شهدا یی است که به علت ولایت محوری رو دروی دشمن ایستادند و آنان را شکست دادند و این همان چیزی است که در زیارت عاشورا تبیین شده است از این رو به فرموده امام خمینی (ره)، ما هر چه داریم از محرم و صفر و قیام عاشورا داریم چراکه این بصیرت و ولایت محوری را از عاشورا فرا گرفته ایم.

 

حجت الاسلام شیرازی ابراز داشت: مقابله امام با قانون کاپیتولاسیون نشان داد که ایستادگی امام و شکل گیری این انقلاب در واقع علیه استکبار بود و قدرت آن را درهم شکست از این رو آمریکا همچنان سعی دارد با برنامه و طرح های مختلف اقتدار ایران را بشکند تا قدرت از دست رفته اش را احیا کند.

 

وی بیان کرد: روحیه این ملت اینگونه است که همواره با ولایت ارتباط دارند و حاضرند جان خود را فدا کنند از این رو در وصیت نامه شهدا می بینیم که همواره توصیه به اجرای دستورات ولی فقیه داشتند، این امر نشان می دهد که اگر می خواهیم جاوید بمانیم، باید در دنیا و آخرت از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین رزق ها همین بقای انقلاب اسلامی به پاس خون شهدا است از این رو دشمن بداند با وجود همه نیرنگ ها و فتنه ها چه در انتخابات و چه در غیر آن؛ ملت ما به تبعیت از شهدای خود پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاده است و همواره زیر یک پرچم که همان پرچم ولی فقیه است حرکت می کند تا ان شاالله رهبر ما این پرچم را به امام زمان (عج) بسپارد./9703/202/ب3

 

ارسال نظرات