۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۱۰۱۸
استاد حوزه علمیه:

رأی، امانتی است که باید به اهلش داده شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که رأی انتخاباتی امانتی است که باید به اهلش داده شود، گفت: اگر مسامحه کرده و از روی فامیلی، باندبازی و جناح‌بازی رأی دادیم امانت را ادا نکردیم.
حجت الاسلام قرني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین قرنی استاد حوزه علمیه، شامگاه پنج‌شنبه در جشن بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که در آستان این امامزاده برگزار شد، گفت: حدیث ثقلین حدیثی خاص از جانب پیامبر اسلام(ص) بوده که برای جامعه شیعه نافع و ضروری است.

 

وی افزود: دومین میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) بعد از قرآن کریم، عترت او است که امام راحل در بخش آغازین و ابتدایی وصیتنامه خود به اهمیت این موضوع پرداخته است.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) فرموده که مزد رسالت ایشان مودت مومنان نسبت به اهل‌بیت و آل او خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام قرنی اظهار داشت: در حدیث جابر عبدالله اسامی اهل‌بیت پیامبر(ص) یک به یک آمده است حتی اسامی اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت آمده و از آنها به احترام یاد برده شده است.

 

وی افزود: به نقل از اهل سنت و شیعه، سلسله جلیله سادات و هر انسان باتقوایی که موازین اسلامی را رعایت ‌کند در زیرمجموعه آل پیامبر(ص) قرار می‌گیرد، بنابراین سلام و صلواتی که خداوند در قرآن کریم برای پیامبر و اهل بیت او قرار داده به  آل او یعنی انسان‌های متقی نیز می‌رسد.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: مقوم ارزش وجودی انسان معرفت او است تمام اعمال ما در ترازوی سنجس با سنگ معرفت سنجیده می‌شود، نیت درست با کسب معرفت حاصل می‌شود بنابراین اعمال انسان‌ها به لحاظ درجه یکی نیست.

 

حجت‌الاسلام قرنی ابراز کرد: اگر ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همچون ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) است زیرا این سید پشتوانه معرفتی بالایی داشته است در اثر همین پشتوانه معرفتی بالا، ایشان دین خود را به امام هادی(ع) عرضه می‌کند تا نسبت به کامل بودن دین خود مطمئن شود.

 

وی گفت: امروز کسانی که کدخدا را به جای خدا قبول کردند سر عالم دینی شیخ نمر را به جرم اینکه صرفا بر علیه ظلم و ستم فریاد زده است ناجوانمردانه می‌برند، علمای وهابی آنها که به دور از اندیشه‌های الهی هستند زیارت قبور ائمه معصومان از سوی شیعه را معادل کفر و شرک می‌دانند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به انتخابات آتی، گفت: رأی هر کدام از من و شما به مانند امانت الهی است که نباید نسبت به آن غفلت کنیم امانت را باید به اهل آن داد اگر مسامحه کرده و روی فامیلی، باندبازی و جناح‌بازی رأی دادیم امانت را ادا نکردیم اما اگر بر اساس معیار درست رای دادیم فقط در فضیلت سهیم هستم خسران، زیان و عذابی برای ما نیست، معیار درست را هم رهبر معظم انقلاب مشخصا بیان فرمودند./807/202/ب1

ارسال نظرات