۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۱۱۱۸۴
استاد حوزه علمیه:

شورای نگهبان نهادی شجاع، فهیم و متعهد است

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، عملکرد هیأت اجرایی در بررسی صلاحیت های ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی را نادرست و ناعادلانه دانست و گفت: اگر آگاهانه این اتفاق رخ‌ نداده است حداقل سهل انگاری در این موضوع کاملا روشن است.
افتتاح دفتر جديد خبرگزاري رسا در اصفهان توسط حجت الاسلام باطني با حضور مدير عامل خبرگزاري رسا

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: این نوبت همانند نوبت‌های قبل آزمونی است که به خواست خداوند سبحان و با عنایت ویژه مردم، از این آزمون سرافراز و سربلند خارج خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: در مقطع کنونی افرادی از درون و عده‌ای از بیرون کشور ما چشم طمع به این دو رخ داد مهم دوخته‌اند، کسانی که با مبارزه سخت و تحمیل جنگ و کودتای نافرجام و طراحی توطئه‌های مختلف و متعدد به مقاصدشان نرسیدند از راه‌های نرم به دنبال دستیابی به همان اهداف گذشته خود هستند.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، جمهوری اسلامی ایران را خار چشم قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی مانع اصلی دستیابی قدرت‌های بزرگ به مقاصد شومشان است، امروزه بحمدالله نظام اسلامی ما با رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب، محور مقاومت در منطقه است و به همین دلیل دشمنان و عناصر وابسته و خود فروخته دشمن امروز تلاش خود را متمرکز کرده اند به روی رفصل‌هایی نظیر انتخابات و خطر نفوذی که رهبر معظم انقلاب ماه‌ها است هشدار آن را به مردم و دلسوزان نظام و مسؤولان داده‌اند، برهمین اساس و بنیان است.

 

مردم از بصیرت و بینش خوبی برخوردار هستند

حجت الاسلام والمسلمین باطنی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما از معرفت دینی و بصیرت خوب سیاسی برخوردار هستند و همین دو عنصر مانع به دام افتادن و بازی کردن در زمین دشمن می‌شود، از طرفی دلداده اسلام و ارزش‌های دینی هستند و از طرفی نیز آرمان‌های حضرت امام و منویات رهبر معظم انقلاب و دستاوردهای خون شهدا را سرمایه‌ای عظیم می‌دانند و برای حفظ آن تلاش و کوشش زایدالوصفی می‌کنند.

 

وی با اشاره به کثرت ثبت نام کنندگان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به علت خلأهای قانونی که با آن روبرو هستیم که به سعه صدر و دید باز نظام اسلامی برمی‌گردد، افراد زیادی اقدام به ثبت نام کرده‌اند و این اجازه به آنان داده شده است.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: دستگاه اجرایی باید در گام اول شرایط لازم برای کاندید شدن در انتخابات این دو مجلس را در نظر بگیرد و در گام دوم نوبت به دستگاه‌ها نظارتی و شورای نگهبان می‌رسد، جای بسیار شگفتی و تعجب است که از انبوه ثبت نام کنندگان برای مجلس شورای اسلامی، عدد بسیار کمی عدم احراز صلاحیت و برخورداری از شرایط کاندیداتوری شدند، به تعبیری باید بگوییم اگر آگاهانه این اتفاق رخ‌ نداده است حداقل سهل انگاری در این موضوع کاملا روشن است.

 

هیأت اجرایی بار اصلی بررسی صلاحیت‌ها را بر عهده شورای نگهبان نهاده است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه بار اصلی و مسؤولیت اصلی بررسی صلاحیت‌ها را هیأت اجرایی بر دوش شورای نگهبان نهاده است، گفت: شورای نگهبان، شورایی شجاع، فهیم و متعهد و مسؤول در همه دوره‌ها بوده است و در این دوره هم به همین صورت خواهد بود و اجازه نخواهد داد عناصری که صلاحیت حضور در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ندارند به این دو عرصه مهم گام بگذارند و نفوذ بکنند.

 

وی ابراز کرد: در این شرایط که افراد بیمار و مغرض و مسأله دار نوک پیکان حملات خود را با مقاصدی که همه می‌دانند، نوک پیکان حملات خود را به سوی شورای نگهبان و نظارت استصوابی آن گرفته‌اند این عادلانه نبود که وزارت کشور و دستگاه اجرایی انتخابات بار اصلی عدم احراز صلاحیت‌ها و احراز صلاحیت‌ها را بر عهده شورای نگهبان بگذارد.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به لزوم هشیاری و بررسی دلسوزان نظام و انقلاب و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مردم پیرامون مسأله تأیید صلاحیت‌ها در هیات اجرایی تصریح کرد: این موضوع موجب می‌شود در دوره‌های آینده مجریان بعدی به شیوه این دوره عمل نکنند و در چشم عده‌ای نهاد مهمی نظیر شورای نگهبان را دچار چالش و مسائلی به دور از عدل و انصاف بکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باطنی شیوه بررسی صلاحیت‌ها توسط هیأت اجرایی را نادرست و ناعادلانه ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در آینده برای این مشکل دولت چاره اندیشی کند و تدبیری داشته باشد که بی جهت جامعه دچار التهاب نشود و دستگاه خدومی نظیر شورای نگهبان مورد هجمه قرار نگیرد./1304/302/ب3

 

ارسال نظرات