۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۱۱۷۷۴
استاد حوزه علمیه قزوین:

حوزه‌های علمیه به معرفی شخصیت امام حسن عسکری اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه در معرفی امام حسن عسکری(ع) مسؤولند، گفت: روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه موظفند که در منبرها و مجالس شخصیت امام حسن عسکری(ع) را برای مردم معرفی و ویژگی‌های آن امام بزرگوار را برای مردم تشریح کنند.
امام حسن عسگري(ع)

حجت الاسلام عزت الله یعقوبی استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شاخص های زندگی امام حسن عسکری(ع)، گفت: این امام همام مسؤولیت خطیر و بزرگ معرفی و شناساندن امام زمان(عج) به مردم و اصحاب را بر عهده داشتند.     

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حاکم زمان، امام حسن عسکری(ع) را به همراه پدر بزرگوارشان به سامرا تبعید کردند و در تبعید به آزار و اذیت آن امام بزرگوار پرداختند و ایشان را در یک پایگاه نظامی زندانی کردند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین به ویژگی های اخلاقی امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و بیان داشت: خوش اخلاقی و رفتار نیکوی آن حضرت با دیگران زبان ضد خاص و عام بود و جذب بعضی از افراد به دین به خاطر اخلاق نیکوی آن حضرت بود.

 

اخلاق حسنه امام حسن عسکری موجب تعدد مسلمانان شد

این کارشناس حوزوی امام حسن عسکری(ع) را یکی از مبلغان موثر دین دانست و اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) شاگردان بسیاری را  تربیت کردند و موجب افزایش مسلمانان شدند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) خاطرنشان کرد: به شیعیان ما بگویید که مایه زینت ما باشید نه مایه ننگ ما باشید و با اعمال خوب مردم را به دین علاقه مند کنید.

 

وی در ادامه اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) در دوره تبعید رنج و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و با صبر و بردباری به تبلیغ دین و معرفی امام زمان(عج) پرداختند و غیبت آن امام بزرگوار را برای مردم تشریح کردند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که حوزه‌های علمیه در معرفی امام حسن عسکری(ع) مسؤولند، اظهار کرد: روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه موظفند که در منبرها و مجالس شخصیت امام حسن عسکری(ع) را برای مردم معرفی و ویژگی‌های آن امام بزرگوار را برای مردم تشریح کنند.

 

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: وظیفه امام حسن عسکری(ع) محفوظ نگه داشتن جان امام زمان و شناساندن آن حضرت به صحابه خود به عنوان امام بعد از خود بود./838/303/ب1                       

ارسال نظرات