۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۳۱۲۳۵۵
مدیر مدرسه امام حسن عسکری ویس خبر داد؛

اعزام طلاب در راستای پاسخ گویی به شبهات مطرح شده از سوی دانش آموزان به مدارس

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه امام حسن عسکری ویس با اشاره به این که در آینده نزدیک شاهد عمامه گذاری چند طلبه این مدرسه خواهیم بود، گفت: این مدرسه طلبه هایی را در راستای پاسخ گویی به شبهات و اقامه نماز در قالب طرح معراج به مدارس آموزش و پرورش شهرستان ویس اعزام کرده است.
اختتاميه طرح نشاط معنوي با حضور مدير کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کشور و مدير اوقاف البرز

حجت الاسلام سید علیرضا علوی مدیر مدرسه امام حسن عسکری(ع) ویس، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سابقه کوتاه مدت و 5 ساله تأسیس این مدرسه گفت: در حال حاضر 35 طلبه در سطح مقدماتی و سطح یک مشغول تحصیل شده و پایه های تحصیلی 1، 3، 4 و 5 در این مدرسه وجود دارد.

 

مدیر مدرسه امام حسن عسکری ویس با بیان این برخی از طلبه های این مدرسه غیر بومی هستند، خاطرنشان کرد: طلبه های بومی ویس و حومه آن 15 نفر و طلبه های غیر بومی 10 نفر هستند و طلبه های ورودی امسال این مدرسه 13 نفر که  در پایه 1 مشغول تحصیل شده و در این مقطع صرف و نحو عربی و عقاید تدریس می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در پایه 3، دروس تخصصی از جمله مغنی اللبیب، عقاید آیت الله مصباح یزدی تدریس می شود، ادامه داد: در پایه های 4 اصول و فقه لمعه و اصول علامه مظفر تدریس و نیز دوره آشنایی با وهابیت برای طلبه ها با حضور اساتید از دفتر تبلیغات حوزه علمیه برگزار شد.

 

وی با بیان این که هر هفته زیارت جامعه کبیره برای طلاب برگزار می شود، ابراز داشت: برنامه های متناسب با مناسبت ها، برگزاری منابر حسینی در ماه محرم، برگزاری مراسم اعتکاف، اردوهای زیارتی مشهد مقدس، شوش دانیال از برنامه های تهذیبی صورت گرفته برای طلاب است.

 

مدیر مدرسه امام حسن عسکری ویس با اشاره به این که از 20 دی امتحانات نیمسال اول تحصیلی آغاز و اول بهمن ماه پایان یافت، اظهار داشت: انشاالله با برطرف شدن موانع و مشکلات پیش رو شاهد جذب مجدد طلاب باشیم.

 

حجت الاسلام علوی با بیان این که اساتید این مدرسه در دوره های استادی شرکت کرده و برخی از آنها حکم استادی را گرفتند، گفت: انشاالله در آینده نزدیک و تا پایان سال شاهد معمم شدن 3 یا 4 نفر بوده و آنها را برای مساجدی که نیازمند روحانی است، اعزام می کنیم.

 

این مقام مسؤول از حضور طلبه های این مدرسه در سطح شهرستان ویس در مقطع راهنمایی و دبیرستان خبر داده و گفت: این اعزام در راستای پاسخ گویی به شبهات و اقامه نماز و در قالب طرح معراج به صورت مدیریت شده و شکل جدیدی برگزار می شود./9456/302/ب3

ارسال نظرات