۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۸۴۱
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان:

مدارس علمیه خواهران لرستان آماده پذیرش طلاب نو ورود هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان از پذیرش طلاب نو ورود همزمان با سراسر کشور در مدارس علمیه لرستان خبر داد و گفت: هر مدرسه آماده پذیرش 35 طلبه در سال تحصیلی جدید است.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان، ظهر امروز، در نشست با مدیران مدارس علمیه استان گفت: در حوزه های علمیه اخلاق و خوشرویی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه خواهران لرستان همزمان با سراسر کشور افزود: پذیرش طلاب از 25 بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که هم اکنون 10 مدرسه در سطح دو فعالیت می کند، عنوان داشت: مدارس علمیه استان ظرفیت پذیرش 35 طلبه دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دو مدرسه علمیه استان در سطح سه بیان کرد: در این مدارس 30 طلبه که 15 نفر به صورت حضوری و 15 نفر نیز به صورت غیر حضوری پذیرش می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به شرایط سنی لحاظ شده برای داوطلبان ورود به حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تاکنون شرایط سنی داوطلبان حداکثر تا 30 سال بوده و امسال به 35 سال ارتقا یافته است.

 

وی تصریح کرد: برای داوطلبانی که که دارای مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند به نسبت تعداد سال های تحصیلی در این مقاطع، یک سال تخفیف سنی برای آنان لحاظ می شود.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان این که هنر ما در حوزه های علمیه این است که افرادی که از مسیر اصلی خارج شده اند، جذب و هدایت کنیم و در مقابل تلاش کنیم کسانی که در حوزه های علمیه مشغول تحصیل هستد، حفظ کنیم.

 

وی با اشاره به هدف مشخص حوزه های علمیه اظهار داشت: برای رسیدن به هدف باید ناملایمات مسیر طلبگی را تحمل کنیم و با تلاش مضاعف و استفاده از ظرفیت ها در جهت دستیابی به هدف خویش گام برداریم.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان از طلاب حوزه های علمیه خواهران به عنوان سربازان خانه ی حضرت زهرا(س) یاد کرد و گفت: باید به عنوان یک خادم انجام وظیفه کرد و با حفظ ارتباط با مرکز مدیریت در انجام وظایف خود همت والایی داشته باشید.

 

وی با تأکید بر این که صمیمیت کادر اجرایی باید حفظ شود، عنوان داشت: حفظ روابط صمیمانه کادر حوزه امری مهم و اثرگذار در رسیدن به موفقیت است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به آیه 32 سوره مائده بیان کرد: احیای یک انسان به معنای احیای همه ی مردم است، نباید در برخوردها تبعیض قائل شویم بلکه باید برخوردی نرم و اثرگذار بر مخاطبان خویش داشته باشیم.

 

وی با بیان این که تبعیض در برخوردها موجب افزایش حس حسادت می شود، افزود: 99 درصد حسادت ها به اهل علم مربوط است.

 

مدیرحوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: قضاوت منصفانه، بردباری و گذشت از دیگر عوامل موفقیت و رسیدن به هدف یک مجموعه است./9459/202/ب3

ارسال نظرات