۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۱۲۹۵۸
آیت الله مقتدایی در گفت وگو با رسا:

علما و اندیشمندان جهان اسلام برای مقابله با اندیشه تکفیر بسیج شوند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خواستار بسیج علما و اندیشمندان جهان اسلام برای مقابله با جریان های تکفیری و اندیشه تکفیر شد و ابتکار حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این زمینه را ستود.
آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي

آیت الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت وکو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از ابتکار حضرت آیت الله مکارم در برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری و راه های مقابله با آن تجلیل کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که امروز خطر گروه های تکفیری برای همه اقشار مختلف مسلمانان ثابت شده است، گفت: اینها خارج از اسلام هستند اما به نام دین فعالیت می کنند و عمده خطر همین است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی به لباس دین و با نام دین فعالیت کنند در حالی که هدف شان تخریب و بدنام کردن دین و منزجر کردن مردم از اسلام است.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه وظیفه علمای دین را در مقابله با جریان های تکفیری بسیار مهم ذکر و تاکید کرد: بر همه علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی، گروه های مختلف که تعهد به اسلام دارند و خودشان را عالم دین و مدیون دین می دانند و تعهد دارند که تلاشی برای نشر دین و بیان احکام اسلامی داشته باشند فرض است که این خطر بزرگ را به ملت های مسلمان گوشزد کنند تا مبادا فرد مسلمانی غفلت کند و تحت تاثیر این گروه های ضد دین قرار گیرد.

 

آیت الله مقتدایی افزود: جدا باید از ابتکار حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری تقدیر و تجلیل کنیم؛ باید همه علمای جهان از ایشان تقدیر و تشکر کنند.


وی اضافه کرد: در همایش و کنگره نخست تعداد بسیاری از علما، متفکران و اندیشمندان جهان اسلام دور هم جمع شدند، مطالب خوبی بیان شد و این کنگره تاثیر بسیار خوبی نیز داشت.

 

آیت الله مقتدایی گفت: علمای شرکت کننده در این کنگره احساس تکلیف و وظیفه کردند که خطر بزرگ وهابیت تکفیری را به مسلمانان در اقصی نقاط عالم برسانند.

 

وی با اشاره به دومین کنگره خطر جریان های تکفیری که با هدف بررسی نقش علما در این راستا روز پنج شنبه هشتم بهمن ماه در قم برگزار می شود، یادآورشد: امیدواریم این همایش مثل همایش نخست بسیار باشکوه و با عظمت و با شرکت علما و دانشمندان گروه های مختلف اسلامی برگزار شود.

 

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امیداریم این کنگره احساس تکلیف را مجددا به پیکره علمای بزرگوار و دانشمندان جهان اسلام وارد کند تا بیش از پیش ضدیت این گروه ها با اسلام آشکار شود.

 

آیت الله مقتدایی در پایان تاثیر این قبیل کنگره ها را در خنثی سازی پروژه اسلام هراسی برجسته عنوان کرد. /924/ت302/ج
 

ارسال نظرات