۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۳۱۳۱
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

شناخت شیوه‌های اضلال عامل پیشگیری از گمراهی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این‌که شناخت شیوه‌های اضلال عامل کمک به پیشگیری از ابتلا به گمراهی است، گفت: مهم‌ترین چیزهایی که انسان از آن طریق گمراه می‌شود حب شهوات، علاقه به فرزند، امکانات مادی، مرکب، دامداری و کشت و زرع است که شیطان برای گمراهی انسان آنان را آراسته می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي ري‌شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم امروز در کلاس تفسیر که در همین آستان برگزار شد، گفت: شناخت شیوه‌های اضلال عامل کمک به پیشگیری از ابتلا به ضلالت و گمراهی است.

 

وی افزود: دروغ، دین تراشی، تظاهر به خیر خواهی، تحریف ادیان آسمانی و سوء استفاده از هنر و تمایلات نفسانی از ابزارهای اضلال است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به تمایلات نفسانی انسان، بیان داشت: هیچ موجودی مانند انسان دارای نفس اماره نیست، نفس اماره یکی از امتیازات انسان محسوب می‌شود که اگر از این امتیاز انسان به درستی و بجا استفاده کند، زمینه ساز دستیابی انسان به بالاترین مرتبه کمالات انسانی است.

 

مفسر قرآن کریم ادامه داد: اگر انسان از تمایلات نفسانی خود درست استفاده نکند، انسان را تا اسفل سافلین سقوط می‌دهد، این نتیجه سوء استفاده از تمایلات نفسانی انسان است.

 

وی افزود: در حقیقت شیوه‌های گوناگون فریب‌کاری و ابزارهای جنگ روانی که در دست شیاطین انس و جن است در راستای تحریک و سوء استفاده از تمایلات نفسانی انسان است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مهم‌ترین چیزهایی که انسان از آن طریق گمراه می‌شود حب شهوات، علاقه به فرزند، امکانات مادی، مرکب، دامداری و کشت و زرع است که شیطان برای گمراهی انسان آنان را آراسته می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری اظهار داشت: شهوت به معنای تمایل شدید به چیزی داشتن و از مهم‌ترین چیزهایی که انسان به آنها علاقه دارد و سبب گمراهی انسان می‌شود عبارت است از تمایلات جنسی، که مبدا بسیاری از گناهان است.

 

وی افزود: در روایت است تمایلات جنسی دام‎های شیطان است؛ جاذبه امور تمایلات جنسی لغزش‌‌گاه بسیار خطرناکی است که کمتر کسی ممکن است این امر برایش پیش بیاید و در امام بماند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: دلبستگی به فرزند امکان گمراهی انسان را فراهم می‎کند، زبیر شاهد مثال این سخن است./813/202/ب2

ارسال نظرات