۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۱۳۱۷۴
امام جمعه اهر:

دشمن با خدعه و فریب به دنبال تعمیق نفوذ خود در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به برنامه نفوذ دشمن، گفت: دشمن با حرکت های فریبکارانه و مزورانه خود به دنبال نفوذ و تعمیق تفکر خود در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که نباید حتی لحظه ای از کید و مکر دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی به ویژه شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار غفلت نمائیم، تصریح کرد: دشمن از راه های مختلف به دنبال نفوذ است.


وی ادامه داد: دشمن تحت عناوین مختلف گاه با لبخند مزورانه و بعضا با نرمش به ویژه آزادسازی و تبادل زندانیان، توقف طرح محدودیت ویزا و آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده ایران مربوط به قبل از انقلاب به دنبال تعمیق جایگاه خود در میان مردم است.


امام جمعه اهر تبادل زندانیان را نتیجه تدابیر کشور اسلامی ایران دانست، گفت: کنسولگری ایران و وزارت امور خارجه همیشه پیگیر مسائل زندانیان ایران در خارج از کشور هستند و برجام نتیجه دیپلماسی و تلاش تیم مذاکره کننده، مقاومت ملت و تدابیر رهبری بود.

 

وی با ذکر این نکته که غرب در فکر پیاده کردن دموکراسی در قالب فرهنگ غرب در چند کشور از جمله ایران است، خاطرنشان کرد: بودجه ای که استکبار برای جامه عمل پوشاندن به این فکر شوم خود در سال 2016 در نظر گرفته اند بالغ بر 2 میلیارد و سیصد میلیون دلار است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به گستره برنامه نفوذ دشمن و ابعاد گوناگون آن، ادامه داد: دشمن تلاش دارد با راهکارهای مزورانه و خدعه های گوناگون رفته رفته به برنامه نفوذ خود جامه عمل بپوشاند و کشور را به دست گیرد و سلطه خود را احیا کند.


وی با اشاره به بدعهدی طرف ایران در مذاکرات، ادامه داد: آنچه نگران کننده است بدعهدی شیطان بزرگ آمریکاست، چه آن که در اولین روز پسابرجام خبرهایی از تحریمهای جدید از ناحیه آمریکا به گوش رسید و اظهاراتی از ناحیه برخی سیاستمداران آمریکایی مطرح گردید که کاملاً موجب بدگمانی است.


حجت الاسلام حاجی زاده افزود: نباید چنین تصور کرد که با برجام همه چیز تمام شده چرا که ما هیچ دوستی با آمریکا نداشته، نداریم و نخواهیم داشت، مسأله برجام و مذاکرات محدود به مسائل هسته ای بود و در دیگر مسائل راه نداشته است.


وی با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌ای غرب در تخریب چهره جهانی کشور اسلامی ایران، ابراز داشت: این مذاکرات برای آن بود تا کشور های جهان بدانند و آگاه باشند که تبلیغات گسترده غرب بر ضد ایران واهی و غیر واقعی است.


امام جمعه اهر با بیان این‌که هیچ خوشبینی نسبت به آمریکا نداریم، ادامه داد: در مسائل اقتصادی و لغو تحریم ها و اینکه تحریم جدیدی را بار ننمایند، خوشبین آمریکا نبوده، از این رو باید در حل مشکلات کشور به تحریم ها دل خوش نکنیم./854/302/ب2

ارسال نظرات