۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۱۳۶۶۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

مکتب اسلام مکتب رشد عقلانیت انسان است/ سپاه و بسیج وابسته به جناح خاصی نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، خط سپاه و بسیج را دفاع از انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر جریان و جناح سیاسی که بخواهد وارد سپاه شود، ما دستش را قطع می کنیم.
حجت الاسلام تويسرکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، عصر امروز در سفر به شهرکرد و در جمع کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی گفت: ورود امام(ره) به مسایل سیاسی مانند ورود دیگر سیاستمداران نبود، خیلی‌ ها برای کسب قدرت، ثروت و شهرت وارد عرصه سیاست می شود اما انگیزه امام الهی بود.

 

وی با بیان این که ‌امام خمینی(ره) عاشق مستضعفین و فقرا و پابرهنگان بود، تصریح کرد: این غیرت امام بود که احکام الهی را از میان دو لب مبارک ایشان صادر می‌کند و ملت‌های مظلوم و محروم را به خودش جذب می کرد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امام خمینی(ره) دو قطبی مرفهین بی درد و مستضعفین و محرومین را درک کرد و می فرمود: «هرکسی محبت سرمایه داران و ثروتمندان را داشته باشد از خدا دور می‌شود.»

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: خط اصیل امام، خط محبت به خدا و داشتن عشق به خدا است تا جایی که ایشان تمام حب و بغض‌ها را بر محور این محبت تنظیم می ‌کردند و اینجا دیگر جناح بازی، حزب و گروه و دوست معنایی نداشت.

 

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به مباحث مذاکرات هسته ای در دوسه سال اخیر و عدم گشایش در امور اقتصادی اظهار داشت: خداوند متعال فرموده است: «مَن أعرَضَ عَن ذِکرِی فإنّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکاً»، یعنی هرکس از یاد من روی گردان شود، زندگی سخت و تنگی خواهد داشت.

 

وی، تکیه به غیرخدا را عامل ذلت و توکل و تکیه به خدا را عامل رفع مشکلات دانست و افزود: امام در عمل این گونه بود و رهبر معظم انقلاب نیز امروزه مکرر می فرمایند که با خدا باشید و خدا را در نظر بگیرد و به خدا اعتماد کنید.

 

حجت الاسلام تویسرکانی، خدمت‌گزاری مردم، در فرمایشات امام و رهبر فرزانه انقلاب را نشانه عمق نگاه ایشان در خدمت به مردم دانست و افزود: این نگاه کاملا توحیدی است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، ایستادگی تمام قدر در برابر آمریکا و ظالمان را نیز یک نگاه توحیدی دانست و افزود: اسلام آمریکایی که امام از آن سخن می‌ گفتند، بر اساس این اعتقاد بود که می‌خواهند اسلام جعلی درست کنند و با بدلسازی مردم را از اسلام واقعی دور و به سمت آمریکا سوق دهند.

 

این مقام مسؤول در ادامه به مبحث انتخابات و احراز صلاحیت‌های داوطلبان از سوی شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: حضرت امام کسانی را که در مقابل شورای نگهبان می ‌ایستادند مفسد می ‌دانست؛ آیا می خواست از یک نهاد قانونی دفاع کند و یا جایگاه آن را ارتقاء دهد؟ خیر حضرت امام معتقد بودند که در شورای نگهبان 6 فقیه حضور دارند که حکم خدا را می گویند و هرکسی در مقابل این ها بایستد طاغوتی و فاسد است.

 

حجت الاسلام تویسرکانی اضافه کرد: هر کس به حاکمیت الله خدشه وارد می ‌کرد، اعم از داخلی یا خارجی و حوزوی یا دانشگاهی، حضرت امام(ره) مقابلش می ایستاد.

 

وی، ولی فقیه را تنها گزینه برای اداره جامعه در زمان غیبت از منظر امام خمینی(ره) دانست و با بیان این که امروز نیز رهبری معظم انقلاب همان مسیر و خط امام را ادامه می دهند، تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) مصداق کامل و بارز «اَللّـهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ اَنْ تَمْلاَءَ قَلْبی حُبّاً لَک» بود.

 

‌مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، راه نجات کشور را در سایه تبعیت از ولایت دانست و تقسیم جامعه به دو گروه انقلابی و ضد انقلاب از منظر رهبر فرزانه انقلاب را یادآور شد و افزود: شاخص افراد در ولایتمداری، حمایت از مستضعفان و نداشتن روحیه تجمل گرایی و داشتن روحیه خدمت به مردم و انقلاب است.

 

این مقام مسئول، خط سپاه و بسیج را دفاع از انقلاب اسلامی دانست که وابسته به هیچ جناح خاصی نیست و تأکید کرد: هر جریان و جناح سیاسی که بخواهد وارد سپاه شود، ما دستش را قطع می کنیم.

 

وی یادآور شد: مبانی انقلاب اسلامی خیلی روشن است؛ اسلام، ولایت فقیه و مردم از مبانی انقلاب هستند و مکتب اسلام مکتب رشد عقلانیت انسان است و همیشه امام و رهبر معظم انقلاب دنبال تقویت قدرت تحلیل مردم بوده اند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، با تأکید بر این که ارزش و جایگاه این نهاد انقلابی بالاتر از آن است که هزینه دفاع از اشخاص شود، گفت: سه وظیفه، رصد و اشراف اطلاعاتی بر امور، روشنگری خط انقلاب و خط امام در میان مردم و دعوت به حضور حداکثری از رسالت های سپاه و بسیج است./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات