۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۴۰۰۳
معاون حوزه علمیه مازندران:

نهضت امام خمینی موجب احیای تفکر و هویت معنوی در جهان شد

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دهه فجر فرصتی ارزشمند برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: امروز ایران اسلامی توانسته است در عرصه های مختلف علم، تکنولوژی و دیگر امور در جایگاه برجسته ای قرار داشته باشد.
معاون آموزش حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در یکی از مدارس علمیه مرکز استان برگزار شد، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را مرهون تلاش روحانیت متعهد و دلسوز دانست و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی روحانیت از فیضیه قم با ماهیت فرهنگی و مذهبی آغاز شد. قبل از انقلاب بسیاری از علما، مطرح کردن موضوع ولایت فقیه از سوی امام را بیهوده تصور می‌کردند.

 

وی با اشاره به مجاهدت‌ها و پیگیری‌‌های امام خمینی(ره) برای شناساندن اصل مترقی ولایت فقیه اظهار داشت: در سال 1348، هنگامی که امام راحل مسأله ولایت فقیه را مطرح می‌کردند، بسیاری از علما و متدین‌ها این موضوع را بیهوده تصور می‌ کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به دوراندیشی و آینده نگری امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد، تشکیل حکومت اسلامی را در عصر غیبت، غیر عملی و محال می‌دانستند، حکومتی که در رأس آن فقیه جامع الشرایط باشد و بر اساس شریعت اسلام عمل کند.

 

وی با اشاره به توکل، خداباوری و اخلاص امام خمینی(ره) یادآور شد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باورمندانه سخن می‌گفتند و از باب «المؤمن ینظر الی نور الله» چیزهایی را مشاهده کرده و می‌شنید که دیگران از درک آن عاجز بودند؛ از این‌رو این انقلاب به ثمر رسید.

 

حجت الاسلام اکبری به هراس استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: مستکبران در ایران، منافع خودشان را در خطر دیدند،‌ همان گونه که اکنون با بیداری اسلامی منافعشان در کشورهای اسلامی به خطر افتاده است؛ از این‌رو توطئه‌چینی می‌کنند.

 

وی با بیان این که دهه فجر فرصتی ارزشمند برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: امروز ایران اسلامی توانسته است در عرصه های مختلف علم، تکنولوژی و دیگر امور در جایگاه برجسته ای قرار داشته باشد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران گفت: امام خمینی(ه) با مجاهدت و تلاش های ارزنده خود زمینه شکوفایی و حاصل شدن انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرده است که باید قدردان این انقلاب شکوهمند باشیم.

 

وی با اشاره به این که در روز دوازدهم بهمن ماه مردم ایران اسلامی با حضوری پر شور و حماسی از حضرت امام خمینی(ره) استقبال کردند، بیان داشت: این حضور گسترده نشانگر دلدادگی والای مردم به وجود نورانی حضرت امام راحل است که سبب عزت برای کشورمان شدند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مردم ایران اسلامی با تبعیت از امام راحل و وحدت و انسجام خود رژیم شاهنشانی را ساقط کردند، تصریح کرد: این پیروزی انقلاب اسلامی امروز سبب شده است تا انقلاب ما الگویی برای کشورهای جهان باشد.

 

وی ادامه داد: دشمنان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره در تلاش بودند تا در مسیر انقلاب مانع ایجاد کرده و مانع پیشرفت های آن شوند که کارساز نبوده است. 

 

حجت الاسلام اکبری با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی برای نابودی نظام اسلامی یادآور شد: تشکیل گروهک‌های مسلح علیه نظام اسلامی،‌ ایجاد جنگ‌های داخلی و در نهایت وادار کردن صدام به جنگ تمام عیار با ایران از نقشه‌های استکبار جهانی بود که هنوز هم ادامه دارد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران افزود: حمایت‌های آمریکا و ایادی‌اش در کشورهای دیگر از صدام برای شکستن مقاومت جمهوری اسلامی و به سازش کشیدن نظام اسلامی بود که به فضل الهی مستکبران به هیچ یک از اهدافشان نرسیدند.

 

وی دفاع مقدس را وظیفه‌ای الهی خواند و تأکید کرد: اگر روحانیت در دفاع مقدس، پیش‌تاز نمی‌شد، مردم نیز بسیج نمی‌شدند؛ چنان که بعد از انقلاب نیز همین روحانیت متعهد و نه کاسب‌کار در صحنه‌های مختلف پیش قدم بوده و فتنه‌ها را خنثی کرده است؛ از این‌رو بر روحانیت لازم است که جایگاه خودش را بشناسد و مردم نیز قدر روحانیت متعهد و صادق را بداند./950/202/ب1

ارسال نظرات