۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۱۰۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده نهضت رسول خاتم و عاشورای امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که پس از ورود اسلام به ایران سرنوشت سازترین رخداد تمدنی در تاریخ این کشور انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده نهضت انبیای الهی و عاشورای امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه(س) ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که ملت ایران در طول تاریخ چه قبل و چه بعد از اسلام فراز و فرودهای زیادی را تجریه کرده است، گفت: دو واقعه و رخدداد حیاتی که تمدن این کشور را دگرگون کرده ورود اسلام به ایران و انقلاب بهمن 57 بود.

 

وی با اشاره به این که قبل از اسلام ملت ایران تحت ظلم و ستم طاغوت های مختلفی بودند، افزود: به برکت اسلام مردم از یوغ طاغوت نجات پیدا کردند و توانستند از حقوق انسانی خود برخوردار شوند و همین حس آزادی خواهی موجب شد که مردم ایران پس از اسلام مرید مرام و مکتب اهل بیت(ع) شوند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که ملت ایران تحت هر فشاری که بوده اند از باورهای اعتقادی اصیل اسلامی خود برنگشته اند، تصریح کرد: در زمان پهلوی تحت سیاست های قدرت مابانه بیگانگان فرهنگ و باورهای اعتقادی ملت زیر پا لگدکوب شد و ملتی که برای امام حسین(ع) مراسم عزاداری بر پا می کردند مجبور شدند شاهد افزایش مراکز فساد، قمار و شراب خواری و انواع بی بندباری ها در جامعه باشند.

 

حجت الاسلام والملسمین سعیدی ادامه داد: با توجه به همین مشاهدات مردم و ظلم هایی که نسبت به گروه های مستضعف جامعه می شد مردم به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب کرده و فجر آفرینی کردند و توانستند برای همیشه ریشه حکومتی طاغوتی را در ایران نابود کنند.

 

وی با اشاره به این که این دهه به همان اندازه که برای ما مردم ایران مبارک است، برای دشمنان نامبارک است، تصریح کرد: بر همین اساس باید این دهه را گرامی بداریم و ارزش های اسلامی و نعمت های الهی را به نسل جوان که فاصله زیادی با انقلاب دارند یادآور شویم.

 

تولیت آستان حضرت معصومه(س) ادامه داد: ما ذلیل بودیم و شاه مانند فرعون ملت را به ضعف رسانده بود و تحقیر کرده بود اما به برکت انقلاب، ملت عزت یافت، جامعه با هم متحد شد و کشوری که در آن مراکز فحشا به صورت علنی فعال بود، فساد و شرب خمر و بی بند و باری و منکرات وجود داشت تبدیل به مرکز ترویج قرآن و مکتب اهل بیت(ع) شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آیات سوره مبارکه انشراح و توصیه خداوند بر شکرگزاری نعمت ها گفت: ایران در زمان طاغوت سفره ای برای غارت توسط استکبار بود اما ایران اسلامی بعد از انقلاب رشد چشم گیری داشت و امروزه دولتمردان این کشور با اقتدار در مجامع جهانی حاضر می شوند که این امر از برکات انقلاب و اسلام برای ملت ایران است.

 

وی با تأکید بر ضرورت حفظ و نگهداری این انقلاب یادآور شد: نگهداری انقلاب از پیروزی آن بسیار مشکل تر است و برای این که این کشور به صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر(عج) تحویل شود نیاز به تدین، تعهد، مقاومت، ایستادگی، صبر و هوشمندی تمامی اعضای ملت و دولتمردان دارد./837/پ202/س 

ارسال نظرات