۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۱۴۴۳۹
حداد عادل:

ارتباط معنوی مردم با ائمه اطهار از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط معنوی بین مردم و عمل به سیره پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) و پایبندی به دستورات ایشان بود.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در حسینیه شهید شالی در قزوین برگزار شد ضمن تبریک دهه فجر و اهمیت انقلاب اسلامی، گفت: یکی از شاخصه‌های تاثیرگذار در این انقلاب قشرهایی مانند مردم و رهبری روحانیت، بودند که موجب ایجاد نخستین جرقه و تشکیل این انقلاب اسلامی در کل جهان شدند از این رو بیش از هر قشر دیگری روحانیت در این انقلاب نقش بسزایی ایفا کردند.

 

ارتباط معنوی مردم با پیامبر مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی

وی در ادامه انقلاب اسلامی را متصل به انقلابی جهانی به پیشگاه خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) دانست و افزود: از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط معنوی بین مردم و عمل به سیره آن حضرت و پایبندی به دستورات ایشان بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز کرد: مرحوم شهید مطهری در کتاب داستان راستان نقل می‌کند که روزی فردی نزد پیامبر آیه شریفه‌ای از قرآن مجید را پیرامون آخرت تلاوت می‌کند در این لحظه پیامبر گرامی با شنیدن این آیه به یاد حساب‌رسی اعمال در روز قیامت می‌افتاد و شروع به گریستن می‌کند که این مطلب اهمیت روز قیامت را به روشنی نشان می‌دهد.

 

این مقام مسؤول در ادامه یاد‌آور شد: در آخرت برای هر عملی یک الگو می‌آورند و الگوی ما مسلمانان پیامبر است در همین خصوص روحانیت هم در کشور ما در هر عصری از غیبت الگویی داشته‌ایم که نمونه‌ای را برای روحانیت عصر خودش شاهد بوده است.

 

رهبر مظم انقلاب مرجع و الگوی دینی جهان اسلام است

وی در ادامه با معرفی مرجع و الگوی دینی جهان اسلام اظهار کرد: الگوی امروزه روحانیت کشور ما حضرت آیت الله امام خامنه‌ای است یعنی طلبه جوانی که امروزه وارد حوزه علمیه می‌شود باید هدف و مقصد، چشم و گوشش رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خصوصیات رهبر انقلاب را چنین برشمرد: خصوصیت نخست امام خامنه‌ای ایمان و تقوا است، به این معنا که هر انسانی خدا شناس و خدا ترس باشد هر کلمه‌ای که می‌خواهد به زبان بیاورد تا حق کسی پایمال شود پس فکر می‌کند که این کلمه دقیق، درست و بجا استفاده شود، از دیگر خصوصیات می‌توان به آشنایی عمیق و دقیق با تاریخ اسلام به ویژه تاریخ تشیع و تاریخ سیاسی ائمه اشاره کرد.

 

وی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین خصوصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی صاحب نظر بودن در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف است که به طور معمول در دروس حوزوی تدریس نمی‌شود و جایی در برنامه‌های حوزوی هم ندارد./955/202/ب1

ارسال نظرات