۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۱۴۵۳۵
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب تحولی بنیادین در جهان ایجاد کرد/ مسؤولان بر اساس اصول انقلاب حرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی دارای اصولی است که همه مسؤولان باید بر اساس این اصول حرکت کنند؛ وظیفه تمام مسؤولان و مردم پاسداری از انقلاب و اسلام است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از ایثارگران شرکت مخابرات ایران با قرائت آیاتی از سوره مبارک فجر، ایام مبارک دهه فجر را گرامی داشت و گفت: شما در هر سنگری باشید به اسلام و انقلاب خدمت می کنید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: انقلاب اسلامی داری شاخص ها و اصولی است و همه مسؤولان و کارکنان نظام، باید این اصول را بشناسند و بر اساس آن‏ها گام بردارند و این انقلاب را حفظ کنند؛ چرا که به گفته امام راحل، این انقلاب هدیه الهی است و تا به حال در جهان اسلام چنین حکومتی به وجود نیامده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) یک حکومت اسلامی تشکیل دادند و خود ایشان در رأس این حکومت قرار داشتند؛ این حکومت با مدیریت کامل حضرت محمد(ص) اداره می‏شد، اما با رحلت رسول خدا(ص)، مسیر عوض شد و وضعیت تغییر کرد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 3 سوره مبارکه مائده عنوان کرد: رسول الله(ص) با توجه به دشمنان فراوان داخلی و خارجی که در صدد بودند با رحلت پیامبر، اسلام نوپا را از میان بردارند، برای حکومت های آن روز نامه نوشت و برای حفظ اسلام، امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان جانشین خود در غدیر خم معرفی کرد.

 

وی ادامه داد: زمانی که امام علی(ع) با آن ویژگی‏ها در جای پیامبر اکرم(ص) نشست، دشمن ناامید شد؛ چرا که در رأس حکومت شخصی بود که ادامه وجود همان پیغمبر خدا بود؛ اما متأسفانه بعد از مدت کوتاهی این مسیر عوض شد و حکومت‏های نامشروع روی کار آمدند و رژیم استکباری را حاکم کردند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: با گذشت زمان مردم زیر سلطه قدرت‏های شرق و غرب، که شوروی با عقاید کمونیستی و غرب با نظام سرمایه داری بود، رفتند؛ این یک مصیبت بزرگ بود که مردم استقلال و عزت خود را از دست داده بودند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: با وجود چنین خفقانی در جهان، امروز می‏فهمیم که انقلاب اسلامی چه کار مهم و بزرگی را در جهان انجام داد؛ دنیایی که زیر سیطره کفر، نفاق و استکبار بود تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت.

 

وی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی پیش از انقلاب گفت: در آن زمانی تعدادی از کشورها زیر سیطره شرق و تعدادی زیر سلطه غرب بودند؛ امام راحل زمانی که در عراق بود فرمودند که دوست داشتم که در زمان تبعید به یک کشور اسلامی بروم، اما دیدم که هر کشور اسلامی زیر سیطره حکومت های استعماری است و به ناچار به نوفل لوشاتو رفتم.

 

این مرجع تقلید شیعه به ویژگی‏های حکومت اسلامی اشاره و ابراز کرد: انقلاب اسلامی قصد دارد که حکومتی همانند حکومت پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) به وجود آورد؛ ویژگی های یک حکومت این است که یک حاکم فقیه اسلام شناس کامل، با تقوا، مدیر، مدبر و شجاع، همچون پیامبر اکرم(ص) در رأس حکومت باشد.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال به ما لطف کرده و این انقلاب را پیروز گردانده، لذا باید ابتدا انقلاب را بشناسیم؛ حکومتی که در رأس آن فقیه فرزانه ای مثل امام خمینی(ره) و بعد از رحلت ایشان، رهبر معظم انقلاب باشد؛ این انقلاب تحول بزرگی در کل دنیا به وجود آورده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به ارکان انقلاب اشاره و اظهار داشت: دین اسلام، نخستین رکن انقلاب است که پیش از انقلاب آن را به حاشیه رانده بودند؛ اسلامی بدون حکومت و استکبار ستیزی بود که امام خمینی(ره) اسلام واقعی را توانست به جامعه و صحنه زندگی مردم بیاورد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در زمان گذشته از قرآن کریم فقط در قبرستان‏ها و رد کردن مسافران از زیر آن استفاده می‏شد، در حالی که بعد از انقلاب قرآن در خانواده ها ترویج پیدا کرده است.

 

وی در ادامه گفت: دومین رکن این انقلاب مردم هستند؛ با وجود این که مردم استکبار زده بودند، امام خمینی(ره) سال‏ها با بیان شیوا و تبلیغات، مردم را هوشیار کرد و به میدان آورد و به استقبال تانک و گلوله رفتند؛ امام راحل در همان زمان سفارش کردند که تا زمانی که این مردم را داریم نیاز ی به سلاح هسته‏ای نداریم.

 

این مرجع تقلید قدر دانی از مردم را ضروری دانست و ابراز کرد: باید سعی شود تا مردم را همیشه در صحنه نگهدارند و این روحیه انقلابی در مردم زنده باشد و به انقلاب با وفا باشند؛ امروز نیز مردم سالاری دینی در این نظام حاکم است؛ کپر نشین‏هایی که دیروز در میدان بودند، امروز باید در صحنه باشند.

 

وی به آخرین رکن انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: رکن سوم انقلاب ولایت فقیه است؛ مردم رهبری می‏خواهند که آداب و رفتار پیامبران را داشته باشد؛ در عراق و سوریه و بحرین ولی فقیه ندارند و اگر فردی همچون امام خمینی(ره) در این کشورها بود، دیگر این مشکلات را نداشتند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به تشریح برکات انقلاب پرداخت و اظهار داشت: این که مردم هر هفته در فضای عبادی سیاسی نماز جمعه حضور پیدا می‏کنند و مطالب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را فرا می‏گیرند، از برکات این انقلاب است.

 

وی ادامه داد: احیای فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر برکات انقلاب است؛ امروزه شاهد هستیم که میلیون‏ها انسان به عنوان بسیجی و آزاده، عاشق جهاد و شهادت هستند؛ رزمایش‏های موجود در کشور نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به دستگیری نیروهای ارتش آمریکا در آب های خلیج فارس اشاره کرد و افزود: اخیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند نفر از فرماندهان آمریکایی که زبان فارسی بلد بوده و با اهداف خاصی به آب‏های ایران نفوذ کرده بودند را دستگیر کردند؛ این کار بسیار بزرگی بود و رهبر معظم انقلاب نیز به این افراد نشان افتخار داد.

 

وی صهیونیست را دشمن اصلی اسلام دانست و گفت: شناساندن صهیونیست‏هایی که دشمنان کینه توز اسلام هستند و هیچ‏گاه از کینه ابوجهلی خود دست بر نداشتند و همیشه با اسلام مخالفت دارند، از دیگر برکات انقلاب است؛ قدرت‏های استعماری صهیونیست‏ها را با کشتار در متن کشورهای اسلامی و در فلسطین قرار داده‏اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: تا زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی از این منطقه نابود نشود، خاورمیانه راحت نخواهد بود؛ اگر امام خمینی(ره) جمعه‏های آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام نکرده بود، به تدریج این اتفاقات فراموش می‏‎شد؛ اسرائیل غده سرطانی است که باید هر چه زودتر نابود شود.

 

این مرجع تقلید به جایگاه زنان بعد از انقلاب اشاره و ابراز کرد: جایگاه زنان بعد از انقلاب اسلامی بهبود یافت و در صحنه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و احتماعی وارد شدند و نقش آفرینی کردند؛ جوانان نیز در جلسات فرهنگی و معنوی شرکت می‏کنند و این مسأله مهمی است، چرا که شهدا تربیت شده مجالس دعا بودند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد: نگه داشتن انقلاب بسیار مهم است و وظیفه همه مسؤولان و مردم نگه داشتن انقلاب است؛ در قرآن کریم نیز تأکید شده که از آن چه به شما داده شده محافظت کنید./840/پ202/ج1

ارسال نظرات