۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۴۷۰۵
نماینده ولی‌فقیه در قزوین مطرح کرد؛

مسلط بودن اجانب بر رژیم شاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: قبل از انقلاب در شرایطی بودیم که اجانب بر کشور مسلط بودند و کشور را ملک شخصی خود و مردم را هم عمله خود می‌دانستند و هر روز مسأله‌ای از اسلام زیر پا گذاشته می‌شد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت دهه فجر که در مسجد جامع شال برگزار شد، گفت: قبل از انقلاب در شرایطی بودیم که اجانب بر کشور مسلط بودند و کشور را ملک شخصی خود و مردم را هم عمله خود می‌دانستند و هر روز مسأله‌ای از اسلام زیر پا گذاشته می‌شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فروش مشروبات الکلی در کشور رواج داشت و حجاب را از میان برداشته بودند، افزود: زمانه‌ای را گذراندیم که بهترین و مؤمن‌ترین شخصیت‌های مملکت در زندان و زیر شکنجه بودند و در نهایت به شهادت رسیدند و در عوض دزدترین و وحشی‌ترین افراد بر مردم حکومت می‌کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سیاست گذاری‌های رژیم ستمگر شاه گفت: سیاست‌های رژیم شاه به گونه‌ای بود که قرار نبود نامی از قرآن و اهل‌بیت (ع) در این کشور به میان بیاید، تا اینکه مردی بزرگ و صالح علیه این سیاست قیام کرد.

 

این کارشناس حوزوی به بیان حدیث امام موسی کاظم (ع) در خصوص انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: این افراد از جنگ خسته نمی‌شوند و هرگز نمی‌ترسند و با توکل به خدا آینده این نهضت را به گونه‌ای رقم زدند که پیروزی با متقین باشد.

 

وی با بیان اینکه انسان‌های منافق جز خواری و خفت برای خود چیزی به ارمغان نمی‌آورد اظهار کرد: انسان‌های منافق و دورو چیزی جز ننگ نمی‌یابند و خدا خواسته است که اهل تقوا و کسانی که تمام شئونات دین برایشان مهم است، پیروز شوند و روایت امام صادق (ع) در تاریخ قم مصداق دیگری جز امام خمینی (ره) نیافته است.

 

خطیب جمعه قزوین با اشاره به رواج اسلام در جهانیان بیان کرد: ما در زمانه‌ای قرار گرفته‌ایم که امام باقر (ع) می‌فرماید، مردمانی از مشرق زمین قیام و حق را طلب می‌کنند و حق به آن‌ها داده نمی‌شود، آن‌ها بر قیام خود پافشاری می‌کنند تا این‌که دست به اسلحه می‌برند و هر چند نباید برای ظهور وقت تعیین کرد اما این روایات برای مؤمنین امیدبخش است.

 

این استاد حوزوی: به برکت امام، خون شهدا، انقلاب اسلامی، مقاومت و ایثار مردم، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا در شرایطی قرار داریم که انقلاب پیروز شده، به مرز پختگی و چهل سالگی رسیده و در چهل سالگی ثمرات این درخت تناور را شاهد خواهیم بود.

 

این کارشناس حوزوی در ادامه با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تمامی جنگ‌هایی که پیشرو داشته، ابراز کرد: پیروزی‌های سوریه، عراق و عزت فلسطین از ثمرات این انقلاب است و در حالی که سوریه به مرز سقوط رسیده بود و عراق به شدت گرفتار داعش بود، به واسطه حضور و رشادت‌های سردارانی چون قاسم سلیمانی از آن وضعیت نجات پیدا کردند.

 

بالا بردن سطح برد موشک‌های نقطه زن در ایران

این کارشناس مذهبی به توان موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره و یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی توان موشکی کشور در بالاترین سطح قرار گرفته و برد موشک‌های نقطه زن ما تمام منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به توان نظامی جمهوری اسلامی اضافه کرد: موشک‌های ما به خوبی می‌توانند ناوهای هواپیمابر آمریکایی را به نابودی بکشانند و آن‌ها به خوبی از توان نظامی جمهوری اسلامی ایران آگاهند و از این قدرت نظامی هراس دارند و این پیشرفت‌ها را مرهون تلاش‌های امامی هستیم که پیش از انقلاب، در خودش انقلاب ایجاد کرد.

 

وی در ادامه با بیان اهمیت نماز در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام با مناجات‌های شبانه و اعتقاد قلبی و راسخ به خداوند متعال، به گونه‌ای که حتی در هواپیما هم نماز شب را ترک نکرد توانست انقلاب ایران را هدایت و راهبری کند و امروز هم انقلاب به‌دست انسانی بزرگ قرار دارد که مستضعفان عالم او را رهبر خود می‌دانند.

 

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که در نگاه دین همه باید تلاش کنیم تا حزب دین پیروز شود، تصریح کرد: پیروزی احزاب به هر طریق و بدون نگاه دینی اشتباه است و باید ایمانی زندگی کنیم و اسباب‌بازی دیگران قرار نگیریم و بر اساس عقل و منطق عمل نماییم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به بی‌لیاقتی بنی‌صدر در رژیم شاه خاطرنشان کرد: بنی‌صدر با سپاه، شورای نگهبان و امام در افتاد و این نوع نگرش و عملکرد کشور را به دامان انگلیس و آمریکا می‌برد.

 

قیام امام خمینی سبب از میان رفتن سیستم موروثی رژیم شاه

وی با بیان این‌که عده‌ای با طرح برخی از موضوعات می‌خواهند خاندان امام را منحرف کنند، بیان کرد: امام خمینی (ره) فرموده کسی که با شورای نگهبان در می‌افتد مفسد است، کجا امام فرمود بعد از من، فرزندان و نوه‌های من به قدرت برسند، امام انقلاب کرد تا سیستم موروثی بودن حکومت را از میان ببرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با توجه به قلدری و زورگویی در زمان رژیم شاه عنوان کرد: امام با قلدری مخالف بود و بساط آن را جمع کرد و دوباره نمی‌گذاریم عده‌ای بساط شاهنشاهی به پا کنند، همانگونه که آمریکا، انگلیس و وهابیت هم قول شده‌اند تا به شورای نگهبان که قلب تپنده نظام و سیانت از قانون و رهبری است بتازند، عده‌ای هم در داخل همین هدف را دنبال می‌کنند.

 

این استاد حوزوی با تأکید بر اینکه برخی‌ها تلاش می‌کنند خود را به‌عنوان رهبر جامعه جا بزنند، خاطرنشان کرد: این کشور و انقلاب اسلامی صاحب رهبری است که با قدرت انقلاب را پیش می‌برد و نیازی به رهبری عده‌ای ندارد و شما اگر هنر دارید رهبر خانواده خود باشید که از فتنه‌گری‌های آن‌ها جلوگیری کنید.

 

وی در پایان با بیان اینکه این ملت هیچگاه خون شهدا را زیرپا نمی‌گذارند گفت: ملت ایران رهبرشان را رها نمی‌کنند در مقابل فتنه‌ها و فتنه گران و کسانی که اراده کرده‌اند نور خدا را خاموش کنند با قدرت خواهند ایستاد و خداوند وعده داده است که اداره جهان به‌دست بندگان شایسته خواهد افتاد./955/203/ب3

ارسال نظرات