۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۴۷۶۸
امام جمعه بهشهر:

توجه به علم آموزی در کنار تهذیب مورد توجه نظام تعلیم و تربیت باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، گفت: توجه به علم آموزی در کنار تهذیب مورد توجه نظام تعلیم و تربیت باشد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در آیین بهره برداری از سومین آزمایشگاه نانو مازندران در بهشهر، اظهار داشت: تعلیم و تربیت باید در کنار هم در جامعه و نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اشاره به این که امروزه آموزش و پرورش بنا‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمان های پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده درآمده است. 

 

وی با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. 

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.  

 

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻣﺴﺆول ﺗﺮﺑﯿﺖ اﻧﺴﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﮫﺪ اﺳﺖ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: آﻣﻮزش و ﭘﺮورش دو وظﯿﻔﻪ ﻣﮫﻢ دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﻮده و در ﻣﮑﺘﺐ اﺳﻼم ﻧﯿﺰ آﻣﻮزش ﻣﻘﺪﻣﻪ ﭘﺮورش اﺳﺖ و اﮔﺮ اﯾﻦ طﻮر ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺳﻼح و ﭼﺮاغ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﻢ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻨﺰل ﻣﻘﺼﻮد ﺑﺮﺳﯿﻢ.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که عالمان محبوب درگاه الهی هستند و جهل زدایی محبوب خداوند است، افزود: ظرفیت علم بسیار بالاست و همه ما باید در تربیت نیروی انسانی ماهر و پرتوان و تاثیرگذار در جامعه تلاش کنیم تا از بیکاری به عنوان آسیب و مشکل مهم جامعه کاسته شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: علم بدون عمل نمی تواند برای انسان مفید و مثمر ثمر باشد و از این رو باید تلاش شود تا علم همراه با عمل در بین دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که آموختن علم بدون دین فایده چندانی ندارد، تصریح کرد: ممکن است عالم بی دین از بدترین و مضرترین افراد جامعه نیز باشد چرا که علم به تنهایی انسان را به مقصود نمی رساند و دین نیز به تنهایی انسان را به سر منزل هدایت نمی کند.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که فراگیری علم باید همراه با تهذیب باشد و تعلیم و تربیت در کنار هم مورد توجه قرار گیرند تا شاهد پیشرفت همه جانبه باشیم، افزود: جامعه علمی برای موفقیت باید برنامه های خود را حول محور اخلاق و معنویت تنظیم کند و لذا باید مدیران و معلمان و نظام تعلیم و تربیت به این امر مهم توجه کند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به مقام علم و علم آموزی در جامعه افزود: بهشهر از ظرفیت های بسیار خوبی در تولید علم و تربیت دانش آموختگان علمی برخوردار است که باید برای بالندگی این شهرستان با تمام توان و وحدت و همدلی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام جباری گفت: اندیشه انسان موجب رشد و تعالی و آگاهی بخشی می شود و در این راستا نیز باید با استفاده از اندیشه توانمند برای پیشرفت و علم اموزی تلاش شود./1317/202/ب1

ارسال نظرات