۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۸۰۳
همزمان با دهه فجر؛

اختتامیه نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
رويش فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین اختتامیه نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» همراه با بررسی موضوع «سازماندهی جبهه فرهنگی انقلاب و نقش آن در تمدن سازی اسلامی» در جوار حرم رضوی برگزار می شود.

 

نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» در چهار سطح و 48 جلسه با حضور 200 نخبه فعال فرهنگی در سطح کشور از طریق جلسات حضوری در مشهد، ویدئو کنفرانس، ضبط و پخش تلویزیونی برگزار شد.

 

سطح یک این نشست ها با موضوع «شناخت مفهوم، ضرورت و ابزار های کار فرهنگی» در 10 جلسه، سطح دو با موضوع «آشنایی با قالب های کارآمد فرهنگی و آسیب شناسی آن ها» طی 14 جلسه، سطح سه با موضوع  «اصول و شیوه های مدیریت فرهنگی» در 14 جلسه و سطح چهار با موضوع «شناخت فرآیند مطلوب تحول فرهنگی» طی 10 جلسه دایر شد.

 

برای برگزاری این نشست ها 500 هزار فعال فرهنگی در قالب بسیج، هیئات مذهبی، قرآنی و پایگاه های فرهنگی مساجد در کشور مشغول فعالیت بودند که این حجم گسترده فعالیت فرهنگی مردمی در کشور در قالب یک نقشه کلان تبدیل به یک جبهه فرهنگی منسجم شود.

 

براساس این گزارش، سلسله نشست های رویش فرهنگ با هدف مراجعه تخصصی به بیانات رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی شده  بود که این راستا سه هزار صفحه از بیانات معظم له در طول یک سال و نیم گردآوری و در قالب 900 صفحه مباحث کاربردی جمع بندی شد.

 

«دانش افزایی ناظر بر مهارت مخاطب در حوزه فرهنگ» و «آشناسازی فعالان فرهنگی با مبانی کار فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب» از اهداف اصلی این نشست ها و «تربیت جمعی از عناصر ارزشمند فرهنگی» و «تولید درسنامه های آموزشی در حوزه فرهنگ» اهداف فرعی آن بود.

 

گفتنی است، آیین اختتامیه نشست های «رویش فرهنگ» با سخنرانی حجت الاسلام رضا غلامی و ناصر فخاری دوشنبه 19 بهمن ماه ساعت  15 در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود./1308/203/ب2

ارسال نظرات