۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۱۴۹۲۸
امام جمعه اردبیل:

22 بهمن مظهر اقتدار ملی و عزم و اراده بلند ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر حضور حداکثری ملت در راهپیمایی 22 بهمن برای دفاع از امنیت، استقلال، حاکمیت ملی و عزت کشور، گفت: 22 بهمن مظهر اقتدار ملی و عزم و اراده بلند ملت ایران است.
نشست بصيرتي فرهنگيان آذربايجان غربي با حضور امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه از دریادلان نیروی دریایی ارتش به خاطر مانور با عظمت ولایت 94 تشکر کرد و گفت: اینگونه مانورهای بزرگ نقش مهمی در استحکام کشور دارد.

 

وی افزود: از صمیم دل و با تمام وجود از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که به سرداران سپاه که ملوانان آمریکایی را اسیر کرده بودند مدال شجاعت اعطاء کردند.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در سال 1999 که هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس مورد هدف ناو وینسنس قرار گرفت و تعداد زیادی از هموطنان مخصوصا 60 کودک جان خود را از دست دادند، همان زمان جرج بوش به فرمانده ناو یعنی ویل راجرز مدال لیاقت آمریکا اعطاء کرد و همچنین تمام سربازان ناو مزبور، مدال مبارزه دریافت کردند.

 

وی ادامه داد: از آن زمان دل تمام ایرانی ها خون بود و غرور ملت شکسته بود و مقام معظم رهبری با تجلیل حکیمانه خود غرور مقدس ملت را احیا کردند.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دهه فجر، خاطرنشان کرد: تمام خدماتی که ممکن است یک انقلاب در حد اعلی به ملت و کشور خود انجام دهد، انقلاب ما انجام داده است.

 

وی در این باره به تقویت بنیه علمی، حاکمیت ملی، دموکراسی حقیقی و استقلال سیاسی، اعتماد به نفس و عمل به شعار نه شرقی و نه غربی، اقتدار اقتصادی، بالا بردن وزن سیاسی و حفظ غرور ملی در سطح جهانی و همچنین احیاء ارزش‌های دینی، وحیانی و تربیتی و آزادی بیان اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی از اهالی خواست تا برای دفاع از امنیت، استقلال، حاکمیت ملی و عزت کشور حضوری حداکثری در پای صندوق های رأی و در راهپیمایی 22 بهمن داشته باشند.

 

امام جمعه اردبیل، 22 بهمن را مظهر اقتدار ملی و مظهر حضور مردمی و مظهر استقامت و عزم و اراده بلند ملت دانست و اظهار داشت: در طول تاریخ هر وقت ملت ایران در صحنه نبوده این کشور را تقطیع کرده اند و ملت و کشور صدمات غیر قابل جبران دیده است.

 

انتخابات باید مظهر وحدت، عقلانیت و شعور و بصیرت ملی باشد

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه در بیان وظایف مشترک کاندیداها و رای‌دهندگان گفت: هر دو طرف باید مصالح ملی را بر منافع شخصی و گروهی و حزبی ترجیح دهند.

 

وی افزود: ما نباید شایسته‌سالاری را فدای قبیله‌گرایی و بازی‌های سیاسی کنیم و مخصوصا نباید در مسیر کسب رای بین شهرهای استان عداوت ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، اظهار داشت: انسان شایسته برای ما عزیز است، ما در استان یک خانواده هستیم و تمام نقاط استان ما کرامت، تدین و شایستگی دارند و ایجاد هرگونه دشمنی و حساسیت بین شهرهای استان و مرکز، گناه کبیره و کار دشمن است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه افزود:  شهرهای استان همه زینت مرکز استان هستند و استان ما بسیاری از مفاخر خود را از شهرستان‌های خود دارد.

 

وی ادامه داد: انتخابات باید مظهر وحدت و عقلانیت و شعور ملی و بصیرت، اعتماد و مردم‌سالاری باشد و لذا رهبر معظم انقلاب، انتخابات را یک نعمت الهی برشمردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در انتها برای چندمین بار اظهار داشت که این جانب هیچ کاندیدایی را تأیید نمی‌کنم و همه کاندیداها محترم هستند و مردم در انتخاب خود احتیاج به قیم ندارند./937/201/ب2

ارسال نظرات