۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۱۵۲۵۹
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

شورای نگهبان پشتوانه ای محکم و عظیم برای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی فضاسازی های اخیر بر علیه شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان که به عنوان پشتوانه ای محکم و عظیم برای نظام اسلامی محسوب می شود زیر بار این گونه جوسازی و فضاسازی ها نخواهد رفت و میدان را خالی نخواهد کرد.
حجت الاسلام علي اسلامي

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در انقلاب اسلامی گفت: این نکته که اگر شورای نگهبان نبود کشور هم نبود واقعیتی است که همواره در کشور وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان دارای اهمیت بالایی در کشور و نظام اسلامی است عنوان کرد: شورای نگهبان به مانند سدی در برابر نفوذ نااهلان در بدنه کشور می باشد و اجازه ورود آنها را به نقاط حساس و تصمیم ساز کشور نمی دهد.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر شورای نگهبان وجود نداشت شاهد حضور برخی از نااهلان در بدنه حکومت بودیم خاطرنشان کرد: شورای محترم نگهبان با وسواس و دقت، مراقبت لازم را داشته و وظایف خود  را به درستی انجام می دهد.

 

امام جمعه تاکستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود شورای نگهبان باز هم شاهد حضور برخی از نا اهلان در بدنه حکومت هستیم حال فرض را بر این بگیرید که شورای نگهبانی وجود نداشت. بی شک در این صورت کشور و نظام در نفوذ دشمنان و فرصت طلبان بود و در نهایت از بین می رفت.

 

وی تاکید کرد: شورای نگهبان در زمان انتخابات با دقت وظایف خود را در تعیین صلاحیت افراد و یا رد آن انجام داده و از ورود افرادی که صلاحیت لازم را برای ورود به بدنه نظام جمهوری اسامی ندارند جلوگیری می کند.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: کسانی که رد صلاحیت شدند طبق قانون این امکان را دارند تا با ارسال اعتراض خود به شورای نگهبان بار دیگر پرونده آنها مورد بررسی قرار بگیرد تا چنانچه اگر احیانا اشتباهی صورت گرفته اصلاح شود اما اگر اشتباهی در کار نبود باید تسلیم نظر قانون و شورای نگهبان باشند.

 

وی با بیان اینکه آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات اخیر بسیار بالا بود گفت: در انتخابات اخیر طبق آمار ارائه شده شاهد نام نویسی برخی از کسانی که دارای پرونده اخلاقی، سیاسی و اقتصادی و یا محکومان قضایی و خلافکار می باشند در صف کاندیداتوری انتخابات بودیم که رد صلاحیت شدن این افراد محرز است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی ادامه داد: برخی با بیان اینکه اگر افراد رد صلاحیت شوند شور انتخابات گرفته خواهد شد اما باید در جواب این افراد گفت این انگی برای نظام اسلامی است که اجازه ورد افراد فاقد صلاحیت را به بدنه حکومت بدهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وظیفه دیگر شورای نگهبان نظارت بر قوانین است گفت: شورای نگهبان قوانینی که در مجلس مورد تصویب می شود را به دقت برسی کرده تا آنها مغایر و مخالف اسلام و قانون اساسی نباشد.

 

وی ادامه داد: با این تحلیل می توان چنین نتیجه گرفت که شورای نگهبان به عنوان پشتوانه ای محکم و عظیم برای نظام اسلامی محسوب می شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان با اشاره به برخی فضاسازی های اخیر بر علیه شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان زیر بار این گونه جوسازی و فضاسازی ها نخواهد رفت و میدان را خالی نخواهد کرد. /955/

ارسال نظرات