۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۱۵۹۰۱
مشاور رییس جمهور:

نظام باورها باید جایگزین نظام بایدها شود

خبرگزاری رسا ـ صالحی امیری گفت: در زمینه اندیشه های امام رویکرد احساسی داشتیم در حالی که باید تصویری عقلانی و گفتمانی از اندیشه های امام راحل برای نسل جوان داشته باشیم.
سيدرضا صالحي اميري مشاور رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صالحی امیری، مشاور رییس جمهور شب گذشته در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نیازمند بازشناسی، بازمهندسی و باز تولید دیدگاه های حضرت امام (ره) برای نسل جوان هستیم زیرا در غیر این صورت به ناکجا آباد می رویم.

 


مشاور رییس جمهور افزود: ما در زمینه اندیشه های امام رویکرد احساسی داشتیم در حالی که باید تصویری عقلانی و گفتمانی از اندیشه های امام خمینی(ره) برای نسل جوان داشته باشیم.

 


وی تصریح کرد: در اندیشه های امام خمینی(ره) بن بست برای نظام سیاسی وجود نداشت، تنوع گرایی در عرصه سیاسی، عدم وجود مرزبندی های کاذب، ارجحیت منافع ملی بر منافع فردی، حمایت از دولت مستقر و حاکم برای اداره امور کشور، بها ندادن به تحجر و خرافه گرایی از اندیشه های بلند امام خمینی(ره) بود.

 


رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: براساس اندیشه های امام خمینی(ره) منشا قدرت وحی است ولی مرجع قدرت، مردم می باشد و "میزان رأی، ملت است" یک شعار نیست بلکه یک اندیشه است.

 


صالحی امیری تأکید کرد: در حال حاضر دو اندیشه بر جامعه حاکم است؛ یکی اینکه رأی مردم تزیینی و ویترینی است و اندیشه دیگر این‌که رأی مردم تزئینی نیست و یک حق است و باید هم دیده شود و هم شنیده شود.

 


وی در ادامه گفت: آنچه در اندیشه دولت دکتر روحانی بوده و هست وجود زبان گفت‌گو، آرامش و ثبات در جامعه هست و باید از رده های بالا شروع شود و شما در جایگاه روحانیت و استاد در دانشگاه نماد بازنمایی دین، اخلاق، همنوایی، همگرایی، معرفت و... هستید و باید به دانشجویان و کارکنان و جامعه آنها را منعکس و پمپاژ کنید.

 


مشاور رییس جمهور تصریح کرد:  نفی تحقیر ملی، ایجاد شکاف بین آمریکا و اسرائیل و لغو تحریم ها از دستاوردهای مهم برجام می باشد.
 امپراطوری رسانه ای در دنیا به ناحق و ظالمانه تصویری از ایران به جهان شناسانده بود که دنیا آماده هرگونه اقدام علیه ایران بود ولی دولت روحانی این چهره را عوض کرد و نگاه افکار عمومی جهان به ایران عوض شد که این دستاورد مهمتر از لغو تحریم ها بود.

 


دکتر صالحی تأکید کرد: قدرت نرم امروز دیپلماسی و گفت‌وگو است و ما براساس این قاعده و براساس خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده بود توانستیم به این پیروزی دست یابیم.

 


وی گفت: دولت مسیر خود را برای رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 انتخاب کرده است و باید به رشد 8 درصدی در سال برسد و این میسر نمی شود مگر با جذب سرمایه گذاری خارجی، که اولین گام آن با عقد قرارداد50 میلیارد دلاری انجام شده است./935/202/ب1

ارسال نظرات