۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۳۱۶۳۸۹
رییس قوه قضاییه:

افرادی باید وارد مجلس خبرگان شوند که حضورشان موجب اقتدار و صلابت نظام شود

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه گفت: مجلس خبرگان رهبری مجلسی سرنوشت ساز است که در این راستا اقتدار نظام ما نیز در گرو حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است؛ تلاش کنیم تا افرادی به مجلس خبرگان راه پیدا کنند که توانایی لازم را داشته و حضورشان موجب اقتدار و صلابت نظام شود.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رییس قوه قضاییه در همایش مردمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حسینیه قتلگاه بهشهر اظهار داشت: نظام ما با اتکای مردم به خداوند، حضور در صحنه، ایمان و ولایت فقیه، نظامی عزتمند در جهان است که باید این اقتدار حفظ شود.

 

وی با بیان این که نظام ما اکنون الگوی تمام آزادگان جهان است و این به واسطه رکن رکین انقلاب یعنی ولایت فقیه حاصل شده است، افزود: اصل ولایت فقیه از مسائل اساسی در جامعه ما است که قانون نیز صراحتاً به این مسأله اشاره کرده است و در اصل 57 قانون اساسی از ولایت مطلقه فقیه سخن به میان آمده است.

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به این که نظام دارای ولایت فقیه در جامعه موجب سکون جامعه از تحرکات نادرست می شود، خاطر نشان کرد: ولی فقیه مشکلات مختلف جامعه را حل و فصل می کند و و در زمان امام راحل نیز مشکلاتی برای انقلاب و نظام بود که حضرت آن مشکلات را برطرف کردند و در زمان رهبری مقام معظم رهبری نیز ایشان انقلاب را از گردنه های سخت نجات داده و به داد مردم رسیدند.

 

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: در مسأله برجام و در بحث هسته ای نیز رهبری در صحنه بودند و علی رغم اینکه برخی خیال می کردند رهبری در این مسأله کنار رفته اند و کنار بودند، اما ایشان کاملا ًدر صحنه بوده و خطوط قرمز را تعیین و حمایت و هدایت می کردند و با نگاه بالایی، بر جامعه پدری کردند و مسیر رهبری مسیر ایمان و انقلاب است.

 

وی گفت: عده ای ممکن است در مسیر انقلاب بخواهند، انقلاب را از انقلاب تهی کنند که ایشان مخالف این مسأله هستند و در برجام نیز خطوط قرمز را ترسیم کردند و در جلسات با اقتدار فرمودند که این خطوط رعایت شود و با دقت از این مسئله و شخص رییس جمهور و تیم مذاکره کننده هستنه ای، حمایت کردند.

 

رییس قوه قضاییه با بیان این که برای حفظ انسجام، وحدت و اتحاد و پیشرفت در جامعه، وجود رهبری لازم است، ادامه داد: حمایت رهبری از دانشمندان و علمای جوان در طول دوران مختلف نمونه ندارد و از تقویت علمی نسل جوان در شرایط مختلف حمایت کردند و ارشاد کردند و به مسؤولان برای پیشرفت جوانان و آماده سازی استعدادهای خلاق تذکر می دادند.

 

آیت الله آملی لاریجانی افزود: رهبری نقش فزاینده در جامعه دارد و  باید قدر این نعمت را بدانیم و انقلابی که بدون رهبری باشد به سرانجام نخواهد رسید که نمونه آن در انقلاب های مختلف منطقه پدیدار است که بدون رهبری دوام نیاوردند و متوقف شده و یا به عقب برگشتند.

 

وی همچنین با اشاره به  این که حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال بیان داشت: 22 بهمن تضمین کننده امنیت، صلابت و اقتدار نظام است و مردم ما امسال نیز همچون سال های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و نشان دادند که از انقلاب و ارزش های آن در هر شرایطی دفاع می کنند.

 

رییس قوه قضاییه با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند ماه گفت: مجلس خبرگان رهبری مجلسی سرنوشت ساز است که  در این راستا اقتدار نظام ما نیز در گرو حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است تا با حضور حداکثری و انتخاب کاندیدای اصلح، تلاش کنیم تا افرادی به مجلس خبرگان راه پیدا کنند که واجد شرایط بوده و توانایی لازم را داشته و حضورشان موجب اقتدار و صلابت نظام شود.

 

امام جمعه بهشهر نیز در این مراسم با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات حمایت از ارزش های دینی و اسلامی است که باید بیش از گشذته این حضور به جهانیان نشان داده شود.

 

حجت الاسلام سید عربعلی جباری گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات از دغدغه های رهبری است و به همین دلیل همه ما باید با حضور گسترده و انتخاب اصلح، مهر تاییدی بر ارزش های انقلاب بزنیم و با بصیرت اعلام کنیم که همواره پای ارزش های این انقلاب ایستاده ایم./1317/پ202/ج

ارسال نظرات