۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۴۹۲
آیت الله مجتهد شبستری:

امنیت و اقتدار کشور را مدیون خون شهدا هستیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریزبا بیان این‌که شجره طیبه اسلام با خون شهدا پابرجا است، گفت: استکبار جهانی قدرت ضربه به این شجره طیبه را ندارد.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در یادواره شهدای خسروشاه و روستای نوجه، با بیان این‌که شجره طیبه اسلام با خون شهدا پابرجا است، اظهار داشت: استکبار جهانی قدرت ضربه به این شجره طیبه را ندارد.

 


وی با اشاره به این‌که شهدا زنده اند و نزد پروردگار خود متنعم اند، افزود: مقام شهدا و برخی مؤمنان مقام ویژه است، در آیات عدیده‌ای از قرآن از مقام خاص اولیای الهی در نزد خدا اسم برده شده است، طبق آیه صریح قرآن امتیاز تنعم ویژه ارواح طیبه شهداست.

 


عضو خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه اگر فداکاری شهدای صدر اسلام و شهیدان کربلا نبود امروز اسلام به دست ما نمی رسید، اظهار داشت: اکنون نیز نهال انقلاب با خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس، هسته ای و مدافعان حرم به درختی تناور تبدیل شده است.

 


وی تصریح کرد: دو عامل ولایت فقیه و خون شهدای معظم موجب تضمین و تأمین امنیت و زنده نگه داشتن اسلام در ایران است و سبب تقویت روز افزون قدرت و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و در زمانی که دنیا در آشوب به سر می برد، ایران اسلامی از امنیت کامل برخوردار است و این ها همه به خاطر وجود نعمت ولایت فقیه و مدیریت های مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا حاصل شده است.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: باید از این دو مهم تجلیل به عمل آید که در صورت گسترش این دو امر ضامن مصونیت کشور  از خطرات خواهد بود ولی اگر ولایت فقیه و ارزش های دینی تضعیف شود معلوم نیست چه بر سر مملکت خواهد آمد.

 

 

وی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در سایه خون شهدا دانست و بیان کرد: ایران امروز به برکت خون شهدا قدرتی مطرح نه تنها در منطقه بلکه در دنیا شده است، امروز کشور ایران اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه ای و جهانی است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات هفتم اسفند، ابراز داشت: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن حماسه آفریدند و دشمن را بار دیگر مأیوس و سر خورده کرده و خط بطلان به اندیشه های باطل آن ها کشیدند.

 


وی با بیان این‌که مردم در انتخابات هفت اسفند نیز حضوری پرشور خواهند داشت، تصریح کرد: در کنار حضور که در وهله اول از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب کاندیداهای اصلح و دارای ملاک های انقلابی گری و ولایتمداری از اهمیت بالایی برخوردار است./854/202/ب1

ارسال نظرات