۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۱۷۰۱۱
آیت الله مجتهد شبستری:

قیام مردم تبریز تأثیر بسیاری در پیروزی انقلاب داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: مردم با حضور حماسی در 22 بهمن تداوم خود را بر اصول انقلاب فریاد زدند و بار دیگر در انتخابات دشمن را مضمحل خواهند کرد.
حضور آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، در همایش «29 بهمن 1356 تبریز، نقطه عطف انقلاب اسلامی» با بیان این‌که 15 خرداد سال 42 را جرقه آغاز حرکت نهضت امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: طول مبارزات انقلاب دارای وقایع بزرگ تاریخی است.


وی ادامه داد: همه سال‌های پیش از پیروزی انقلاب، پر از فراز و نشیب‌ها و حاوی درس‌های عبرت‌آموز است، قیام 29 مردم تبریز را نیز می توان در این میان نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی دانست که سبب ایجاد سلسله ای برای براندازی رژیم منحوس شاهنشاهی شد.


عضو خبرگان رهبری وفات فرزند امام راحل آقا شیخ مصطفی خمینی و مجالس ختمی را که برای ایشان برگزار شد را موجب تحول در مردم و آگاهی بیشتر آن ها دانست و ابراز داشت: حضرت امام (ره)، مرگ آقا شیخ مصطفی را از الطاف خفیه دانستند.


وی با اشاره به جسارتی به امام راحل در روزنامه روز 19 دی، ادامه داد: طلاب در این روز در برابر این اقدام جسارت آمیز ایستادند و اعتراض خود را علیه رژیم چهلوی فریاد زدند، اما عمال رژیم طلاب را به خاک و خون کشیده شیدند.


امام جمعه تبریز با اشاره به چهل مردم تبریز و حماسه آفرینی بزرگ ملت در این روز، خاطرنشان کرد: رسانه های داخلی و خارجی نیز جهل شهدای قم را مورد توجه قرار دادند، مردم تبریز در این روز حاسه عظیمی را تحقق بخشیدند و زمنیه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.


وی با اشاره به شهادت شهید تجلا در جریان تجمع مردم در برابر مسجد قزلی تبریز و مقابله وی با رییس شهربانی که به مسجد توهین کرده بود، ابراز داشت: بعد از این تجمع و شهادت تجلا نهضت بزرگی در میان مردم تبریز به حرکت افتاد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به تداوم روحیه انقلابی و سلحشوری ملت آذربایجان، خاطرنشان کرد: همین مردم تبریز بودند که در 8 سال جنگ تحمیلی در لشگر عاشورا حماسه آفریدند و در امتحانات خود پیروز شدند.


وی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار، ادامه داد: در حدیثی آمده است که مردمی از قم قیام کرده و مردم را به حقیقت دعوت می‌کند و مردمی مانند آهن پایدارند و از وی پیروی می‌کنند، ویژگی این افراد این است که از جنگ بیم و هراسی ندارند و نمی‌ترسند و شجاعت غریزه ذاتی آنهاست توکل آنان بر خداست و عاقبت، پیروزی از آن پرهیزکاران است، لذا می‌توان گفت که مصداقش دقیق این حدیث، امام و ملت ایران است، این حدیث را ناشی از عظمت امام و استقامت آهنین مردم است.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حماسه آفرینی در 22 بهمن امسال توسط ملت ایران، ادامه داد: مردم بعد از 37 سال با حضوری پر شور در راهپیمایی 22 بهمن عظمت خود و تداوم بر ارزش ها و اصول انقلابی را به نمایش گذاشتند، مردم با تداوم این مقاومت‌ها در برابر دشمنان، در انتخابات نیز پایداری و وفاداری خود را با انتخاب آگاهانه اعلام خواهند کرد./854/302/ب3

ارسال نظرات