۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۳۱۷۰۹۲
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی شاه‌چراغ خبر داد؛

جشن تکلیف 8 هزار دانش آموز دختر استان فارس در سومین حرم اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ معاون اماکن متبرکه آستان شاهچراغ(ع) گفت: از ابتدای سال جاری جشن تکلیف هشت هزار نفر از دانش‌آموزان دختر استان فارس در این آستان مقدس برگزار شده است.
جشن تکليف دختران در سومين حرم اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، حسین مذنب، معاون اماکن متبرکه و سرپرست معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) امروز با اشاره به اینکه ستاد جشن تکلیف «کبوترانه» تخصصی‌ترین ستاد برگزاری جشن‌های تکلیف دختران بوده که در جنوب کشور بی نظیر است و در این حرم مطهر استقرار دارد، گفت: این جشن‌ها در قالب‌های مختلفی همچون نمایش، مسابقه، بازی، غرفه و فضاسازی به اجرا می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 18 مفهوم رصد شده توسط اتاق فکر، به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، تأکید کرد: برنامه جشن تکلیف دانش‌آموزان با استقبال بی‌سابقه مدارس روبه‌رو شده است.

 

مذنب با یادآوری اینکه از ماه‌های قبل، زمان حضور دانش‌آموزان در مراسم جشن تکلیف رزرو می‌شود، اظهار کرد: امسال از ابتدای سال تحصیلی تاکنون نزدیک به هشت هزار دانش‌آموز دختر از سراسر استان در مراسم جشن تکلیف آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) شرکت کرده‌اند که این دانش‌آموزان همراه با خانواده‌های خود در این جشن شرکت می‌کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: مادران این دانش‌آموزان در کلاس‌های مختلف تربیتی که برای آنان پیش‌بینی شده است شرکت می‌کنند و از لحاظ روحی و فکری آماده می‌شوند.

 

معاون تبلیغات و اطلاع رسانی حرم شاهچراغ(ع) با تصریح اینکه در برنامه جشن تکلیف «کبوترانه» روزانه حدود 250 دانش‌آموز در دو نوبت پذیرش می‌شوند، اضافه کرد: برنام‌ های مختلف همچون قرائت قرآن توسط دانش‌آموزان، برگزاری نماز شکر، سرودخوانی و دیگر برنامه‌های شاد در این مراسم جشن برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

 

مذنب با اشاره به اینکه در تمامی قسمت‌های برنامه، مباحثی از قبیل وضو، نماز، حجاب، شناخت نامحرم و محرم در قالب طنز در راستای ماندگاری در ذهن کودکان مطرح می‌شود که دانش‌آموزان به خوبی با این موضوعات آشنایی پیدا می‌کنند، تاکید کرد: پخش کلیپ معرفی حضرت احمد بن‌موسی(ع) از دیگر برنامه‌های جشن «کبوترانه» است.

 

معاون اماکن متبرکه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه غرفه‌های مختلف برای آشنایی دانش‌آموزان با مبانی اسلامی درنظر گرفته شده است، گفت: در غرفه حضرت زهرا(س) دانش‌آموزان با زندگی حضرت زهرا(س) آشنا می‌شوند.

 

سرپرست معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در غرفه مهدویت با مباحث مهدوی همچون غیبت، ظهور، ولایت فقیه و مراجع تقلید آشنا می‌شوند، اضافه کرد: غرفه خادم کوچولو برای ثبت نام از متقاضیان خادمی در حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

 

وی با یادآوری این‎که در غرفه نقاشی، نقاشی دانش‌آموزان با موضوع جشن تکلیف به شکل نمایشگاه به نمایش در می‌آید، تصریح کرد: در غرفه پاسخ به سؤالات شرعی به شبهات و سئوالات شرعی دانش‌آموزان پاسخ گفته می‌شود.

 

مذنب اظهار کرد: بیش از 50 نفر در اجرای این برنامه در بخش‌های مختلفی همچون اتاق فکر، فضا سازی و دکور، انتظامات، گروه نمایش و ... همکاری دارند./919/203/ب3

ارسال نظرات