۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۱۸۰۱۴
با محوریت بحث اصالت فطرت و تشکیک در مراتب هدایت؛

نخستین کرسی نظریه پردازی در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سیاحت اسفندیاری گفت: نخستین کرسی نظریه پردازی در حوزه کلام اسلامی، با محوریت بحث اصالت فطرت و تشکیک در مراتب هدایت در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) وابسته به جامعة المصطفی(ص) العالمیة برگزار شد.
کرسي نظريه پردازي
عابدین سیاحت اسفندیاری، معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: نخستین کرسی نظریه پردازی در حوزه کلام اسلامی، با محوریت بحث اصالت فطرت و تشکیک در مراتب هدایت در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) وابسته به جامعة المصطفی(ص) العالمیة برگزار شد.
 
وی افزود: در این کرسی نظریه پرداز دکتر توفیق اسداف، دبیر علمی عابدین سیاحت اسفندیاری، ناظر علمی حجت الاسلام هادی کمال عزت، منتقدین دکتر علی عباسی، دکتر محمد تقی سهرابی و داور دکتر محسن قنبری برگزار شد.
 
سیاحت اسفندیاری ابراز داشت: در این کرسی که به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، علاوه بر حضور جمعی از متخصصان و دین پژوهان حوزه و دانشگاه در رشته‌های فلسفه و کلام، فقه و معارف، مطالعات اسلامی و... کمیته نقد و داوری، مسؤولیت بررسی، ارزیابی و سنجش نظریه را به عهده داشتند.
 
معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص) اظهار داشت: در این برنامه، که با حضور پروفسور الیور شاربروت رییس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه چستر انگلستان برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و ارائه ضوابط برگزاری کرسی، ابتدا دکتر توفیق اسداف عضو هیأت علمی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و دانش آموخته جامعة المصطفی(ص) العالمیة به عنوان نظریه پرداز، به تفصیل به ارائه نظریه خود با مدعای جدید بودن با دایره شمول گسترده، پرداخت؛ سپس ناقدان، دکتر علی عباسی معاون پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیة و دکتر محمدتقی سهرابی عضو هیأت علمی پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) به بررسی و نقد نظریه پرداخت.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از پاسخ دکتر اسداف به نقدهای وارد شده و مباحثات علمی که میان ایشان و منتقدان انجام شد، پرسش و پاسخی میان حضار و نظریه پرداز انجام شد.
 
سیاحت اسفندیاری تصریح کرد: در نهایت و پس از اتمام گفت‌وگوهای علمی انجام شده، محسن قنبری معاون آموزش جامعة المصطفی(ص) العالمیة به عنوان داور، به سنجش نهایی نظریه پرداختند و در نهایت با برشمردن نقاط قوت و ضعف نظریه، به جمع بندی مباحث ویژه نظریه پرداخت.
 
وی در پایان گفت: قبل از پایان برنامه کرسی ارائه گزارشی از فرآیند تکوین این برنامه و پیش نشست های برگزار شده تبیین نظریه فطرت در اسلام با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید تندر، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و جایگاه عقل و عقلاینت در معارف اسلامی با ارائه حجت الاسلام و المسلمین علیدوست استاد خارج حوزه علمیه قم پرداخته شد./1325/303/ب2
ارسال نظرات