۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۰۴۵
امام جمعه اهر:

مردم با بصیرت در انتخابات 7 اسفند دشمن را مأیوس خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: مردم با حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح، بار دیگر امید دشمنان و استکبار جهانی را به یأس مبدل کرده و به‌حول و قوه الهی بار دیگر برگ زرینی در انقلاب اسلامی پدید خواهند آورد.
امام جمعه اهر، حجت الاسلام حاجي زاده

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار دینی است، اظهار داشت: به‌لطف خداوند از اوایل انقلاب اسلامی مردم سرنوشت خود را در این کشور رقم زدند.

 

حضور حداکثری عامل یأس دشمن و برگ زرین دیگری در انقلاب اسلامی است

وی با مبارک دانست تلاقی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: برای اولین بار انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفت اسفندماه برگزار می‌شود، و مردم به‌طور هم‌زمان با سراسر کشور در آذربایجان حماسه دیگری را خواهند آفرید.

 

امام جمعه اهر ادامه داد: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، با حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح، بار دیگر امید دشمنان و استکبار جهانی را به یأس مبدل کرده و به‌حول و قوه الهی بار دیگر برگ زرینی در انقلاب اسلامی پدید خواهند آورد.

 

وی با بیان این‌که جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری در کشوری همچون ایران بسیار مهم است، افزود: اگر روزی خدای‌نکرده مشکلی در رهبری انقلاب اسلامی پیش آید، برای تعیین رهبر و از طرفی کشف اوصاف رهبری باید وارد عمل شوند، ان‌شاءالله پروردگار متعال طول عمر بابرکت به مقام معظم رهبری عنایت کرده تا هیچ‌گاه شاهد آن نباشیم که حتی موردی ازاین‌دست در مجلس خبرگان رهبری نباشد تا آن‌ها نیز بتوانند به این وظیفه عمل کنند.

 

ایستادگی و شجاعت در برابر دشمن ملاک نماینده مجلس خبرگان رهبری

وی با اشاره به ویژگی‌های داوطلبان حضور در مجلس خبرگان رهبری، ابراز  داشت: افرادی که برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شوند، باید از نظر فقاهتی و اجتهاد توانمند باشند، یعنی اجتهاد و صلاحیت علمی نامزدها محرز باشد، افراد باتقوا و شجاع باشند به‌ دلیل این‌که این جایگاه بسیار رفیعی است بایستی افراد انتخاب‌شده شجاع و باتقوا بوده تا بتوانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مردم همیشه در طول انقلاب بصیرت خود را در بزنگاه ها به نمایش گذاشته اند، ادامه داد: مردم ایران اسلامی با غیرت و وحدت در این انتخابات حاض خواهند شد و با حضور حدکثری و انتخاب اصلح دشمن را ناامید خواهند کرد.

 

مردم اشخاص ولایتمدار و کارآمد را انتخاب کنند

وی  با بیان این‎که مردم ملاک های اصلحیت را در انتخابات مورد توجه داشته باشند، افزود: امیدوارم مردم ما در رابطه با حضور حداکثری و انتخاب افرادی که به ولایت نزدیک‌تر باشند، انتخاب کنند، درست است که همه کاندیداها و داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان احراز شده بزرگوار هستند منتهی مردم باید اولویت‌بندی کنند تا افرادی را که نزدیک به مقام معظم رهبری بوده و باتجربه و کنار مردم هستند، در تمامی صحنه‌ها حضور دارند و درد مردم را احساس می‌کنند و می‌توانند این جایگاه را حفظ و در مقابل دشمنان نظام ایستادگی کنند انتخاب و راهی مجلس کنند تا مجلس کارآمدتری داشته باشیم./854/303/ب3

ارسال نظرات