۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۸۰۲
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

انتخابات در آذربایجان غربی بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با توجه به حضور نیروهای امنیتی، نظامی و محافظان صندوق تا کنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.
عليرضا رادفر، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات آذربایجان غربی، گفت: بر اساس گزارش های رسیده از شهرستان ها مردم از ساعات اولیه در پای صندوق های رای حضور دارند و حتی در برخی از شعب اخذ رای در صف ایستاده اند.

 

وی از مردم خواست همچنان در ساعات اولیه رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شده و رای دادن خود را به ساعات آخر اخذ رای موکول نکنند.

 

رادفر به فضای امن انتخابات استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور نیروهای امنیتی، نظامی و محافظان صندوق تا کنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی مردم را به دقت در اخذ تعرفه ها و همچنین انتخاب صندوق های اخذ رای توصیه کرد و گفت: در صورتی که اسامی کاندیداها در تعرفه های مورد نظر نوشته نشده و در صندوق مخصوص کاندیداهای خبرگان و یا مجلس شورای اسلامی انداخته نشود، رای باطله محسوب خواهد شد.

 

در یک هفته گذشته نیز از این تعداد 35 نفر در شهرستان های مختلف استان انصراف دادند که با تحقق این امر، تعداد داوطلبان شرکت کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی به 137 نفر رسید.

 


لازم به ذکر است از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.

 

گفتنی است، فرایند رای گیری همزمان با سراسر کشور در یک هزار و 990 صندوق اخذ رای ثابت و سیار در آذربایجان غربی آغاز شد.

 

طبق قانون انتخابات، فرایند رای گیری تا ساعت شش بعد از ظهر به مدت 10 ساعت در سراسر کشور انجام می گیرد.

 

بر اساس این خبر، جمعیت استان آذربایجان غربی بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر است که از این تعداد دو میلیون و 299 هزار نفر واجدان رای دادن هستند.ر آذربایجان غربی 444 نفر در حوزه های انتخابیه 9 گانه برای داوطلبی حضور در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، 172 نفر تایید صلاحیت نهایی شدند./936/202/ب1

ارسال نظرات