۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۱۹۱۵۵
فاطمیه (۸)

هدف حضرت زهرا از انتخاب شهادت احیای اسلام و ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در طول تاریخ عده زیادی بوده‌اند که زندگی حضرت زهرا(س) را با غم، اندوه همیشگی و بی ثمر نشان داده‌اند، گفت: این گروه خیانت‌کار به حضرت هستند و هدف حضرت از انتخاب شهادت و غم و اندوه احیای اسلام و امر ولایت بود.
فاطميه

خانم زاهدی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه عده‌ای به حضرت زهرا(س) خیانت کرده‌اند و زندگی ایشان را همواره با غم و اندوهی بی پایان و بی ثمر نشان داده‌اند، گفت: این بانوی بزرگوار با غم اندوه و انتخاب شهادت با بصیرت مسیر ولایت را زنده کرده‌ و اسلام را احیا کردند.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) با وجود اینکه سن و سال کمی داشتند بعد از رسول خدا(ص) بزرگترین پشتوانه برای اسلام و امر ولایت بودند و با بصیرت خود زمنیه احیای دوباره اسلام حقیقی را فراهم کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایشان بهترین ابزار برای دفاع از ولایت را در شهادت خود دیدند، تصریح کرد: حضرت زمانی که دیدند جز با شهادت ایشان راه ولایت باز نمی‌شود شهادتر ا برگزیدند و به جای سکوت و خانه نشینی در جامعه‌ای که بعد ار رسول خدا(ص) هیچ‌کس جرأت حرف زدن نداشت لب به سخن باز کردند و با اشرافیتی که در ظاهر اسلام به دنبال احیای جاهلیت بودند به مقابله بر خاستند و برای همیشه نقشه یهود به ظاهر مسلمان را نقش بر آب کردند.

 

خانم زاهدی ادامه داد: پس از سخنرانی در مسجد حضرت زهرا(س) اولین اقدامی که برای احیای مقام ولایت انجام دادند مطالبه فدک بود زیرا ایشان می‌خواستند با بازگرداندن فدک پشتوانه اقتصادی ولایت را احیا کرده و به این تربیت اسلام را زنده کنند.


وی ادامه داد: دومین کار مهمی که حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت انجام دادند تربیت فرزندان ولایتمدار بود به گونه‌ای که تمام فرزندان ایشان پس از حضرت از امام علی (ع) به عنوان امام زمان خود حمایت کرده و پس از حضرت علی (ع) راه ایشان را ادامه دانند و نگذاشتند پرچم ولایت بر زمین بماند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ما هم به تبعیت از حضرت زهرا(س) باید ابتدا خود ولایتمدار و مدافع حریم ولایت باشیم و پس از آن باید فرزندانی ولایتمدار تربیت کنیم که در هر عصر و زمان و در هر موقعیتی که باشند به هر شکلی که شده ولایت را یاری کرده و امام خود را تنها نگذارند./968/302/ب2

ارسال نظرات