۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۹۴۲۵
امام جمعه بهشهر:

فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی زمینه ساز انحراف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از فعالان قرآنی این شهرستان با بیان این‌که اساس انقلاب اسلامی برپایه قرآن و عترت استوار است، افزود: آشنایی بیش از پیش مردم با دریای عمیق قرآن و روایات نورانی اهل بیت(ع) از جمله راه های پاسداری از ارزش های انقلاب به شمار می رود.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این‌که پرداختن به قرآن و عترت زمینه امنیت اخلاقی، روانی و سیاسی را در همه عرصه ها برای فرد و اجتماع فراهم می نماید، گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی از نحوه و زمان برگزاری فعالیت های قرآنی جهت جذب حداکثری مخاطب در دستور کار عومل اجرایی این هفته جانمایی شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تغییر ذائقه مخاطبین و میل و رغبت آنها در دریافت اطلاعات از سریع ترین و آسان ترین راه ها، گفت: محتویاتی که در برنامه های هفته قرآن و عترت ارائه می شود، مفید اما کوتاه و فشرده باشد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این‌که فعالیت های قرآنی موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می کند، ابراز داشت: آشنایی مردم با معارف دین و اهل بیت (ع) مهمترین برکات معنوی برگزاری هفته قرآن و عترت خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به نقش قرآن کریم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: هویت انقلاب و نظام ما قرآنی است و امام خمینی(ره) با استفاده از فرامین و دستورات الهی در قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و با حمایت‌های مردم توانست حکومت اسلامی را در ایران پیاده کند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

 

امام جمعه بهشهر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران را یک رهبر قرآنی دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال چندین مرتبه با قاریان، حافظان و مربیان قرآنی دیدار می‌کند که این نشان‌دهنده اهمیت مقام ولایت و قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که سعادت انسان‌ها در گرو اطاعت از اهل‌بیت(ع) و قرآن است که همه ما باید به تمسک به این دو عامل سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین کنیم، افزود: تربیت مبتنی بر قرآن را مقدم بر همه امور است که همه ما باید دغدغه این مهم را داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران عاشق و دلداده قرآن و اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: مقاومت و پایداری ملت ایران در برابر تحریم ها و توطئه های دشمنان به دلیل دینداری و دینمداری این ملت است.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به پرورش استعدادهای قرآنی در دیار علویان، بیان کرد: مازندران از پیشینه تاریخی عظیمی در حوزه ولایت‌مداری برخوردار بوده و از همین‌رو مردم این استان در کنار قرآن و اهل‌بیت(ع) پرورش یافتند.

 

وی پیرامون اهمیت نصب المان های قرآنی در سطح شهرها گفت: در برخی از شهرهای کشور نظیر شیراز دروازه قرآن جانمایی شده و هر شخص در عبور از این ورودی لحظاتی هر چند اندک به قرآن می اندیشد و بسیار ارزشمنداست که در مبادی ورودی شهرهایی مازندران نیز چنین المان هایی تعبیه شود./950/202/ب3

ارسال نظرات