۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۲۰۶۹۵
مدیرحوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

مهلت نام نویسی متقاضیان ورود به مدارس علمیه لرستان تا 15 فروردین

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که نام نویسی متقاضیان ورود به حوزه ها علمیه لرستان از 15 اسفندماه آغاز شده است، گفت: مهلت نام نویسی تا 15 فروردین ادامه دارد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: نام نویسی داوطلبان ورود به مدارس علمیه لرستان از 15 اسفند ماه آغاز شده است.

 

وی با اشاره به نحوه اطلاع رسانی در راستای پذیرش طلبه در مدارس علمیه، افزود: طلاب مدارس ظرفیت عظیمی در جهت اطلاع رسانی در زمینه نحوه و زمان پذیرش هستند.

 

حجت الاسلام مبلغی رسانه ها را از دیگر ظرفیت های مناسب اطلاع رسانی در زمینه پذیرش طلبه دانست و عنوان کرد: استقبال جوانان لرستانی از حوزه های علمیه استان چشمگیر است.

 

وی با بیان این که هم اکنون بیش از یک هزار و 700 طلبه در 13 مدرسه علمیه برادران استان در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده نیز نزدیک 300 طلبه پذیرش خواهد شد.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: نام نویسی متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و امکان تمدید مهلت نام نویسی وجود دارد.

 

وی بیان کرد: متقاضیان ورود به حوزه های علمیه لرستان و تحصیل در سطح یک و دو حوزوی می توانند با مراجعه به سامانه و یا معاونت آموزش از شرایط پذیرش اطلاع یابند.   

 

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که شرایط پذیرش طلبه در سایت حوزه مطرح شده است، افزود:  متقاضیان ورود به حوزه های علمیه باید به این امر توجه داشته باشند که از نظر نظام وظیفه نباید منع قانونی داشته باشند.

 

وی بیان داشت: پس نام نویسی متقاضیانی که شرایط اولیه را دارا هستند، آزمون کتبی برگزار می شود و طلابی که موفق به کسب نمره قبولی شوند در دوره مصاحبه ورودی شرکت می کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: افرادی که موفق به گذراندن دوره مصاحبه ورودی شوند در دوره اختبار و تثبیت شرکت خواهند کرد و با دروس ابتدایی حوزه و فضای مدارس علمیه آشنا خواهند شد.

 

وی هدف از برگزاری این دوره ها را جذب طلاب توانمند و با استعداد به مدارس علمیه بیان کرد و گفت: در مدارس علمیه شکوفایی استعداد طلاب مورد توجه ویژه قرار می گیرد./9459/302/ب1

ارسال نظرات