۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۲۱۸۷۲
حجت الاسلام صادقی:

اصفهان در 2 سال گذشته رتبه برتر طرح آرامش بهاری را کسب کرده است/ در زمینه وقف قرآنی کمبود داریم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز و اجرای طرح آرامش بهاری در 350 بقعه متبرکه در استان اصفهان، گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته همزمان با نوروز 95 طرح آرامش بهاری در 350 بقعه متبرکه در استان اصفهان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،  حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته همزمان با نوروز 95 طرح آرامش بهاری در 350 بقعه متبرکه در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی از برگزاری طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 15 فروردین سال 95 خبرداد و افزود: برنامه‌هایی نظیر اقامه نماز جماعت، اعزام مبلغان، پاسخگویی روحانی مستقر در امامزادگان، برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف، مسابقات فرهنگی روزانه، سلسله محصولات نمایشگاهی و فرهنگی، برپایی دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه‌های صلواتی، اسکان موقت زائران، ادعیه خوانی، سخنرانی و برنامه ویژه تحویل سال نو، از مهم ترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری است که در بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این‌که ستادی در استان برای نظارت بر اجرای این طرح تشکیل شده است، اظهار کرد: باید امامزادگان و بقاع متبرکه به همه مردم به ویژه مسافرین به خوبی معرفی شود، در این راستا توزیع 20 هزار نقشه از امامزادگان و اماکن مقدس استان، برای ارائه به زائران در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: در سال 93 و سال 94 استان اصفهان، رتبه برتر کشور در اجرای طرح آرامش بهاری را کسب کرده است و در تلاش هستیم تا امسال نیز این رتبه را در اجرای طرح آرامش بهاری با اجرایی کردن آن در 350 بقعه متبرکه در استان اصفهان کسب کنیم.

 

وی در ادامه از رتبه سوم استان اصفهان در اخذ سند موقوفات در کشور خبرداد و گفت: بیش از یک هزار و شصت سند مالکیت موقوفات در استان اصفهان اخذ شده است، در زمینه وقف قرآنی دچار کمبود هستیم که لازم است اصحاب رسانه و رسانه‌ها در این زمینه فعالیت کنند و وقف قرآنی را به مردم به خوبی معرفی کنند./1304/202/ب1

ارسال نظرات