۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۱۰۳
رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

تعامل و هم افزایی فعالیت های تبلیغی با تشکیل گروه های تبلیغی امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شفیعیان با بیان این که مسأله تبلیغ، همواره یکی از مسائل اساسی در حیات اجتماعی بشر در اعصار مختلف بوده است، گفت: در ادیان الهی امر رساندن و ابلاغ پیام های الهی از سوی پیامبران مورد توجه بوده و متناسب با شرایط جوامع بشری صورت می پذیرفته است.
تبليغ ديني

حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: با توجه به تغییرات سریع در جامعه و پدید آمدن شرایط جدید، لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های تبلیغی موجود، به ویژه ظرفیت های انسانی، ضرورت کارِگروهی و هم افزایی حاصل از آن را روشن می کند.


وی تصریح کرد: تشکیل گروه تبلیغی به معنای ایجاد فرهنگی است که در آن همکاری، تعامل و مشارکت ارزش پیدا می کند و اندیشه ها، برنامه ها، تصمیمات و فعالیت های تبلیغی نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.


حجت الاسلام شفیعیان اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با درک ضرورت و حساسیت موضوع تبلیغ گروهی و نهادینه کردن گروه های تبلیغی اقدام به تدوین اصول و معیارهای تبلیغ گروهی کرده است.


وی یکی از سیاست های حاکم بر تبلیغ گروهی را افزایش نقش  و مشارکت سایر نهادها در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دانست و گفت: جریان سازی در راستای ترویج و توسعه آداب و سنن اسلامی با تبلیغ گروهی محقق خواهد شد.


رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان توانمند سازی مستمر و ارتقاء سطح آگاهی‌ گروه های تبلیغی در زمینه محتوایی، روشی و محیطی را در دستور کار تبلیغ گروهی دانست و افزود: در این حالت ایرادات احتمالی مبلغان در اعزام انفرادی شناسایی برای برطرف شدن آن اقدام خواهد شد.


وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تعریف «تبلیغ گروهی» پرداخت و گفت: هر گونه پیام رسانی اعم از چهره به چهره، مکتوب، مجازی، رسانه ای که توسط گروهی از مبلغان به صورت هماهنگ و با اهداف مشترک با یکدیگر تعامل دارند و از قوانین و مقررات خاصی تبعیت می کنند، انجام شود.


حجت الاسلام شفیعیان تصریح کرد: گروه های تبلیغی در اداره امور مُبَلّغان دفتر تبلیغات اسلامی که وظیفه بررسی و رسیدگی به امور تبلیغی مبلغان را دارند، تشکیل می شود.

 

وی به تقسیم بندی گروه های تبلیغی اشاره کرد و گفت: در یک تقسیم بندی به گروه های محیط محور، موضوع محور و روش محور تقسیم می شوند.


رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گروه محیط محور را توضیح داد و گفت: گروهی که محیطی خاص با ویژگی خاص را برای انجام فعالیت تبلیغی انتخاب کرده اند مانند فعالیت فرهنگی در مراکز بهداشتی درمانی، نظامی، آموزش و پرورش، یا منطقه و شهرستانی که به دلیلی خاص نیازمند تقویت فعالیت فرهنگی در آن هستیم.


وی در ادامه افزود: در گروه موضوع محور موضوع خاصی را مورد توجه قرار داده و اعضای گروه در آن زمینه دارای  مطالعات و آموزش های تخصصی هستند مانند رشته های مشاوره، خانواده، نقد فرق انحرافی و... .


حجت الاسلام شفیعیان افزود: در گروه روش محور با روشی خاص به ترویج و تبلیغ فرهنگی پرداخته می شود، از جمله تبلیغ به روش وبلاگ نویسی، سایت های اینترنتی، تبلیغ مکتوب.


وی تصریح کرد: هر یک از گروه های ذکر شده می تواند به شیوه تخصصی در یک رشته خاص و یا عمومی جامع که شامل مبلغان در رشته های مختلف هستند به فعالیت های تبلیغی خود بپردازند.


رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای تشکیل و ثبت گروه‌های تبلیغی عنوان کرد: مجوز فعالیت گروه‌های تبلیغی از سوی اداره کل فرهنگی تبلیغی قم یا اصفهان صادر  می شود.


وی گفت: دفتر تبلیغات در قالب های مختلف از گروه‌های تبلیغی حمایت لازم را انجام می دهد از جمله، صدور مجوز فعالیت گروه تبلیغی، صدور گواهی برای نهادهای مختلف، برگزاری دوره‌ها و نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای ارتقاء و دانش افزایی گروه.


حجت الاسلام شفیعیان در پایان اظهار داشت: ثبت و حمایت از  گروه های تبلیغی با توجه به آیین نامه تدوین شده در اداره امور مبلغان انجام می گیرد که این ایین نامه در بخش های مختلف دستورالعمل های مربوط به ثبت، حمایت، ارزیابی و دیگر امور مربوط به فعالیت های گروه های تبلیغی را شامل می شود./939/302/ب1

ارسال نظرات