۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۹۵۱
با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

ساختمان حوزه علمیه سید الشهدا بخش بازفت افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان حوزه علمیه سید الشهدا(ع) بخش بازفت، با حضور حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و مسؤولان استانی افتتاح شد.
افتتاح حوزه علميه سيد الشهدا بخش بازفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در آیین افتتاح ساختمان حوزه علمیه سید الشهدا(ع) بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ این استان که همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، حوزه علمیه را خانه امام عصر(عج) دانست و گفت: در این حوزه علمیه شاگردان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با معارف اهل بیت آشنا و تربیت می‌شوند و درس توحید و دین می‌آموزند تا به این وسیله هم خودشان رستگار شوند و هم استاد جامعه و عامل سعادت دیگر اعضای جامعه باشند.

 

وی تأکید کرد: در حوزه‌های علمیه شخصیت‌های بزرگی تربیت شده و می‌شوند که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت تمام عیار قدم برداشته اند و شیعه ناب معصومین شدند و فرشتگان الهی زیر پای آن‌ها بال پهن می‌کنند و همگان به وجود این عالمان پرورش یافته در حوزه‌های علمیه افتخار می‌کنند.

 

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام خطاب به مردم و مسؤولان بخش بازفت، گفت: با افتتاح این حوزه علمیه در بخش بازفت، خدای متعال درب بهشت، سعادت و کمال را بر روی شما گشوده است و شما از این پس مشمول توجهات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و امام صادق(ع) هستید و امروز شما متفاوت‌تر و غیر قابل مقایسه با گذشته‌تان است.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، مظلومیت و مهجوریت حوزه علمیه بازفت در گذشته را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شاگردان این حوزه در روزهای آغازین ایجاد این حوزه علمیه درس طلبگی و کسب معارف اهل بیت(ع) را با فقر و کمبودها فراوان آغاز کردند اما امروز به لطف الهی و با پیگیری‌ها و عنایت‌های ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمک و همدلی مسؤولان استان شاهد شکوفایی این مجموعه هستیم.

 

رییس استانی حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: البته این حوزه علمیه در آغاز راه و کار است و هنوز انتظارات و آثاری که ما از این حوزه باید مشاهده کنیم، محسوس نیست و فعلا ما الفبای کار را مشاهده می‌کنیم.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که صبح دولت حوزه علمیه بازفت با تربیت و تحویل انسان‌های مذهب و تاثیرگذار در عالم اسلام محقق و در وجود شما این چشم انداز مشاهده می شود، افزود: البته انتظار ما از شما عشایر خوب و بختیاری‌های غیور آن است که تمام هم‌و‌غم و تلاش خود را بر تشویق و ترغیب و سوق دادن فرزندان و نوجوانان و جوانان بر حضور در حوزه علمیه بکار گیرند و به این وسیله حوه علمیه منطقه حودشان را آباد کنند.

 

این مقام مسؤول تاکید کرد: اگر طلاب این حوزه افرایش چشمگیری پیدا کنند ما آمادگی آن را داریم که بر امکانات و زیرساخت‌ها و ساخت و ساز حوزه علمیه بیفراییم به گونه‌ای که یک مرکز بزرگ علمی در منطقه شما شکل بگیرد.

 

وی، وجود حوزه علمیه در این منطقه را منشأ برکات فراوان و سرآغاز همه تحولات خواند و تأکید کرد: اینجانب هر زمان که به بازفت سفر می‌کنم تنها و تنها به عشق حوزه علمیه این بخش است چراکه نسبت به این حوزه علمیه احساس مسؤولیت می‌کنم و تکلیف خود می‌دانم که مدام و مستمر به این بخش سفر کنم تا این حوزه علمیه به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد و رونق پیدا کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه به بیان یک نمونه از برکات وجود حوزه علمیه در بخش بازفت پرداخت و افزود: بر زمین زده شدن گلنگ گاز رسانی به بازفت و دوآب صمصامی و احداث تونل چری که آبادانی و خارج شدن منطقه از بن بست را به دنبال دارد، از برکات وجود حوزه علمیه در این منطقه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین‌ نکونام در پایان خطاب به مردم بازفت، گفت: اهالی بازفت باید با گسیل فرزندان خود به سمت حوزه علمیه و حضور و رفت و آمد و دست گیری از این حوزه، حق خودشان در قبال این حوزه را ادا کنند./9457/202/ب1

ارسال نظرات