۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۲۳۶۵۷
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی مطرح کرد؛

رجب ماه عبادت و بندگی/ عبادتی که در مسیر خدا و اهل‌بیت نباشد سبب انحراف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین رفیعی به بیان این‌که ماه رجب، ماه عبادت و بندگی خداوند است، گفت: اطاعت از پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) انسان را در مسیر بندگی خداوند قرار می‌دهد و عبادتی که از مسیر اهل‌بیت(ع) به دست نیاید، سبب انحراف در دین و ایجاد عرفان‌های کاذب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه(ص)، ظهر امروز در برنامه سمت خدا، با بیان این که خداوند در برخی زمان‌ها، مکان‌ها و اشیا و افراد خیر و برکت ویژه‌ای قرار داده است، گفت: خیر گاهی در زمان است همانند شب قدر که برتر از هزاران ماه قرار داده شده است، برکت در برخی از مکان‌ها همچون مسجدالنبی(ص) و بقعه امام حسین(ع) نماز و عبادت دارای ثواب بسیاری است، برخی از اشیا همانند پیراهن حضرت یوسف(ع) و افرادی همچون امامان و معصومان(ع) دارای خیر و برکت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: گاهی زمان‌ها به سبب پرداختن به فعالیت‌های روزانه، ارتباط انسان با خدا کمرنگ می‌شود؛ اما سه ماه رجب، شعبان و رمضان برای بازسازی و تقویت معنویت فرصت مناسبی است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: با انجام اعمال عبادی نباید توقع ویژه‌ای برای انسان حاصل شود و مناسب است که هدف انجام این اعمال رسیدن به رشد و کمالات معنوی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در ادامه سخنانش به آداب و فضایل ماه رجب اشاره کرد و گفت: قرائت 10 هزار، هزار و 100 سوره توحید در ماه رجب وارد شده است، در حالی که ثواب خواندن سه مرتبه توحید برابر با یک ختم قرآن است، همچنین استغفار زیاد، احیای شب اول ماه خواندن دعای «یامن ارجو» و زیارت ابی عبدالله(ع) در این ماه سفارش شده است.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به گرایش غرب به معنویت، بیان کرد: کشورهای غربی که زمانی بی‌دینی و فرهنگ سکولار را ترویج می‌کردند در این زمان به اشتباه خویش پی برده‌اند و به ضرورت گسترش دین و معنویت در میان مردم رسیده‌اند، هر چند عرفان‌ها دورغین در میان مردم گسترش می‌دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش دیگر از سخنانش به وظایف مردم برابر امامان(ع) پرداخت و گفت: نخستین وظیفه مردم پیدا کردن معرفت به مقام امامان است و معرفت، تنها دانستن تاریخ تولد وفات و سن و مدت امامت آنها نیست، بلکه پذیریش ولایت و امامت آنها است.

 

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه(ص) دومین وظیفه مردم را اطاعت و بندگی در برابر امامان دانست و افزود: اطاعت از پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) انسان را در مسیر بندگی خداوند قرار می‌دهد و عبادتی که از مسیر اهل‌بیت(ع) به دست نیاید، سبب انحراف در دین، غلو و عرفان‌ها کاذب می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ابراز کرد: تسلیم در برابر دستوارت امامان و شکر نعمت داشتن ولایت، تولی و تبری، یاری و کمک‌رسانی و احیای امر امام، زنده نگه داشتن یاد اهل‌بیت(ع) و انتظار فرج از دیگر وظایف مردم در مقابل ائمه اطهار(ع) است./998/202/ب2

ارسال نظرات