۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۲۳۸۳۹
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر:

ماه رجب اوج تقرب بندگان به سوی معبود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ماه رجب را اوج تقرب بندگان به سوی معبود برشمرد و گفت: می توان ماه رجب را به عنوان فرصت طلایی برای بندگان دانست که در این ایام نردبان های تقرب به خداوند به صورت میانبر طی شده و به هدف و مقصود الهی خواهیم رسید.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي زاده ، مدير حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج)

حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این‌که ماه رجب یا رَجَبُ الاَصَبّ به معنای این است، که رحمت خداوند بر بندگان سرازیر می شود، ابراز داشت: ماه رجب از ماه های معروف به عبادت و تضرع بسیار در درگاه خداوند است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: عبادت در این ماه بسیار توصیه شده و ماه های مقدماتی برای آماده سازی بندگان خداوند جهت ماه ضیافت الهی، ماه رمضان است.

 

وی با اشاره به این که شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان برای هر روز ماه رجب اعمال خاص و برای کل آن اعمال مشترک ماه رجب را ذکر کرده است، افزود: مناسبت های گوناگون دینی در ماه رجب همچون میلاد امام باقر(ع)، میلاد امیرمؤمنان(ع) و ایام اعتکاف وجود دارد.

 

حجت الاسلام موسوی زاده ماه رجب را اوج تقرب بندگان به سوی معبود برشمرد و خاطرنشان کرد: می توان ماه رجب را به عنوان فرصت طلایی برای بندگان دانست که در این ایام نردبان های تقرب به خداوند به صورت میانبر طی شده و به هدف و مقصود الهی خواهیم رسید.

 

این مقام مسؤول عنوان کرد: بهترین توصیه برای بندگان در این ماه، روزه همراه با اعمال و ادعیه ای موجود در کتاب های دینی و مفاتیح الجنان است.

 

وی با بیان این‌که در سیره علما، روزه گرفتن در سه ماه های رجب، شعبان و رمضان وجود دارد بگونه ای که سیره علما، رجب، شعبان و رمضان را روزه می گرفتند و اعمال عبادی خود را به صورت بسیار مشخص افزایش می دادند، ابراز داشت: توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به ماه رجب بیانگر توجه ویژه ایشان به این ماه است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به این‌که اعتکاف از برنامه های عبادی در ماه رجب است، عنوان کرد: اعتکاف در واقع جارو زدن درون آدمی است و انسان سه روز از دنیای پست فاصله می گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی زاده با بیان این‌که انسان در برنامه اعتکاف خود را از گناهان تهی می کند، ابراز داشت: فضای اعتکاف به مقداری زیبا است که افراد پس از سه روز احساس خارج شدن از بهشت به آنها دست پیدا می کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای جوانان و نوجوانان به ویژه کسانی است که می توانند در این برنامه عبادی حضور داشته باشند، بیان داشت: اعتکاف برنامه جمعی و نه گوشه نشینی؛ نقطه مقابل انزوا و گوشه گیری است و افراد به صورت جماعت کارهایی را انجام می دهند که تجلی عبادت جمعی را در آن می توان دید./9453/302/ب1

ارسال نظرات