۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۹۸۷
همزمان با سوم رجب صورت می گیرد؛

تبیین شخصیت امام هادی از سوی آیت الله علم الهدی در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی(ع) مصادف با سوم رجب المرجب آیت الله علم الهدی در حرم رضوی به تبیین شخصیت امام هادی(ع) می پردازد.
ماه رجب

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح برنامه های نخستین هفته ماه رجب المرجب، بیان کرد: همزمان با آغاز ماه رجب ویژه برنامه روز میلاد امام محمدباقر(ع) همراه با مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت ساعت 11 تا 13:15در حرم ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: مراسم شام میلاد پنجمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت؛ حضرت باقرالعلوم نیز ساعت 20 تا 22 روز شنبه بیست و یکم فروردین ماه با سخنرانی حجت الاسلام محمدجمالی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: حجج اسلام مرتضی حمیدی، مرتضی امین نیا، محمدجمالی در نخستین هفته ماه رجب به تبیین «لذت بندگی خدا»، «راه های ارتباط باخدا» و«سیره و حدیث از ائمه معصومان» می پردازند.

 

سخنرانی آیت الله علم الهدی

وی با اشاره به شهادت امام دهم(ع) در سومین روز ماه رجب، عنوان کرد: مراسم ویژه ایام شهادت امام هادی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام محمدجمالی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت یکشنبه و دوشنبه همین هفته ساعت 20 تا 22 در حرم رضوی برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: همزمان با ظهر روز شهادت امام علی النقی(ع) مصادف با دوشنبه 23 فروردین ماه آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد به تبیین شخصیت امام هادی(ع) می پردازد.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: شرح فرازهایی از زیارت رجبیه از سوی حجت الاسلام مهدی ولی پور و بیان سیره و زندگانی امام باقر(ع) نیز از سوی حجت الاسلام سیدمحمد رضوی نسب صورت می گیرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه خواهران نیز با محور فضیلت ماه رجب در دو نوبت صبح و عصر در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: زائران غیر ایرانی در این ایام نیز از برنامه های حرم رضوی از جمله سخنرانی، حلقه های معرفتی عقیدتی، مداحی و مولودی خوانی، مسابقه فرهنگی، مرثیه سرایی و عزاداری بهره مند می شوند./1308/302/ب1

ارسال نظرات