۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۳۲۳۹۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

اعتکاف سبب پرورش روح و جسم انسان می شود

خبرگزاراری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که اعتکاف فرصت مناسبی برای ایجاد رابطه با خالق است، گفت: اعتکاف سبب پرورش روح و جسم انسان می شود و همچنین ظرفیتی بالقوه و یک فرصت طلایی برای ارتباط با خداوند متعال است.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که فضای اعتکاف باید فضای معنوی و خودسازی باشد، گفت: فضای اعتکاف باید از مصلاها و مساجد بزرگ و جامع استفاده شود تا معتکفان از لحاظ مکان با مشکل کمبود جا مواجه نشوند.

 

اهمیت معنوی اعتکاف برای جوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت معنوی اعتکاف برای جوانان، ابراز کرد: جوانان احساس نیاز معنوی دارند و می‌دانند که هیچ راهی جز ارتباط حقیقی قلبی باخداوند نیست که این موضوع در اعتکاف برای آنها تامین می‌‌شود.

 

حجت‌الاسلام قربانپور خاطر نشان کرد: اعتکاف سنت بسیار حسنه‌ای است که فرد در ایام‌البیض (روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب) وارد مسجد جامع می‌شود و به عبادت و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در اعتکاف انسان سه روز در خانه خدا مشغول عبادت می‌شود و از دنیا روی می گرداند و این سه روز فرصت بسیار خوبی برای خودسازی و عروج معنوی و نشر فرهنگ دینی است.

 

اعتکاف فرصت مناسبی برای ایجاد رابطه با خالق

حجت‌الاسلام قربانپور در ادامه اظهار داشت: برای فرد اعتکاف کننده ثواب‌ 2 حج و 2 عمره نوشته می شود و در روایات آمده است فرد معتکف تمامی گناهانش بخشوده می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که اعتکاف فرصت مناسبی برای ایجاد رابطه با خالق است، خاطرنشان کرد: اعتکاف سبب پرورش روح و جسم انسان می شود و همچنین ظرفیتی بالقوه و یک فرصت طلایی برای ارتباط با خداوند متعال است.

 

ماه رجب از مشهورترین ماه ها است

حجت‌الاسلام قربانپور با بیان این که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است، اظهار داشت: ماه رجب ماهی است که ارزش و شرافت بسیاری دارد و از مشهورترین ماه ها است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به مراسم اعتکاف سال گذشته در استان، گفت: حضور بیش از 62 درصد، بین سنین 15 تا 30 سال، خواستار همکاری بیشتر دستگاه ها به‌ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها به منظور حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی است که می تواند آثار و برکاتی را برای شرکت کنندگان و جامعه اسلامی داشته باشد./842/302/ب1

ارسال نظرات