۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۲۴۰۱۹
امام جماعت مسجد رضوان اهواز:

اعتکاف مسیر تکامل انسان را هموار می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد رضوان اهواز با اشاره به این ماه رجب آغاز کننده سیر تکاملی انسان به سوی کمال است، گفت: ماه رجب، ماه خودسازی و تشرف به خداوند است.
ماه رجب دعا نيايش اعتكاف

حجت الاسلام سعید احتشام زاده، امام جماعت مسجد رضوان اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مسجد رضوان همچون سال های گذشته خود را آماده برگزاری مراسم اعتکاف خواهد کرد، اظهار داشت: این مسجد از پیشگامان برگزاری مراسم اعتکاف در سطح اهواز بوده و نماز لیله الرغائب با حضور نمازگزاران در شب جمعه اول ماه رجب برگزار خواهد شد.

 

امام جماعت مسجد رضوان اهواز با بیان این که تعداد معتکفان برای برگزاری مراسم اعتکاف در این مسجد فعلا مشخص نشده است، افزود: هزینه ای از معتکفان برای خدمت رسانی پس از اعلان سازمان تبلیغات گرفته خواهد شد.

 

حجت الاسلام احتشام زاده با اشاره به این که امسال مسجد رضوان در ایام اعتکاف پذیرای طلاب، دانش آموزان، دانشگاهیان و نمازگزاران برادر منطقه خود خواهد بود، ابراز داشت: ماه رجب از بزرگ ترین ماه های قمری می‌باشد که به خداوند منتسب شده و ماه خودسازی و تقرب و تشرف به خداوند معرفی شده است.

 

امام جماعت مسجد رضوان با بیان این که خودسازی در ماه رجب سیر مسیر کمالی و انسانی به سوی خدا را طی خواهد کرد، بیان داشت: ماه رجب آغاز کننده سیر در مسیر کمالی انسان است و اعتکاف و تقرب به خداوند این سیر تکاملی به سوی کمال انسانی را مهیا می سازد.

 

وی گفت: ماه های قمری نسبت به ماه های شمسی در حال چرخش و برخی از بزرگان آنها را تطهیر کننده ماه های شمسی برشمرده و خودسازی، روزه داری، انجام نمازها و اذکار مخصوص، اعتکاف و خواندن نماز لیله الرغائب را از جمله توصیه های ائمه اطهار و بزرگان دین در بهره معنوی و تقرب به خداوند در ماه رجب خاطرنشان کرد./9456/303/ب1

ارسال نظرات