۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۳۲۴۳۵۸
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

مسؤولان نسبت به ترویج بی دینی در بین نسل جوان بی تفاوت نباشند

خبرگزاری رسا ـ تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: استکبار جهانی با عرضه بازیهای رایانه­ای، کارتون­ها و فیلم های هالیوودی، رسانه­های مختلف و فضای مجازی برای ترویج بی‌دینی میان نسل جوان تلاش می­کنند و نباید مسؤولان نسبت به این مسأله بی‌توجه باشند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در آیین تجلیل برگزیدگان طرح آرامش بهاری سال 95 و فعالان آزمون طرح حافظان قرآن کریم که در سالن اجتماعات امامزاده سیدعلی قم برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندکاران سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح آرامش بهاری گفت: امسال نهادهای مختلفی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، هلال احمر، سپاه پاسداران، شهرداری و هلال احمر فضایی مناسبی برای زائران و مجاوران برای پذیرایی آماده کرده­اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که بهار فصل رویش و بالندگی طبیعت است، گفت: بسیاری از مردم در ایام نوروز را به غفلت و گردش می­گذارند، اما برخی بجای استراحت و تفریحات برای ترویج فرهنگ جامعه و افزایش اعتقادات نسل جوان تلاش می­کنند.

 

وی در ادامه سخنانش به هجرت حضرت معصومه(ع) به کشور ایران اشاره کرد و گفت: این حضرت شهر و دیار اجداد خویش ترک و به شهر قم هجرت کرد و به برکت وجود ایشان بسیاری از امامزادگان به این شهر آمدند.

 

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنبی بر این که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، افزود:در گذشته امامزادگان در کشور وجود داشته­اند، اما از سوی حکومت­های مختلف به آنها بی­توجهی شده است، اما در نظام اسلامی امامزادگان با رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی احیا شده و به قطب فرهنگی هر شهر تبدیل شده­اند.

 

 

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) همواره در عرصه جهاد فرهنگی تلاش می­کردند، ابراز کرد: معصومان(ع) در برخی از زمان­ها به سبب مصلحت‌ سنجی­ها در جبهه‌های نظامی و اقتصادی با دشمنان صلح می­کردند، اما در هیچ شرایطی در عرصه‌های فرهنگی در برابر آنها عقب نشینی نکردند و همواره در این مسایل تلاش و مبارزه می­کردند.

 

تولیت حرم حضرت معصومه(س) در بخش دیگر از سخنانش بر ضرورت فعالیت فرهنگی برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: مناسب است که سازمان اوقاف و امور خیریه و نهادها فرهنگی کشور  برای افرایش اعتقادات دینی کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه­گذاری مناسبی انجام دهند.

 

تولیت حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: استکبار جهانی با عرضه بازیهای رایانه­ای، کارتون­ها و فیلم های هالیوودی، رسانه­های مختلف و فضای مجازی برای ترویج بی‌دینی میان نسل جوان تلاش می­کنند و نباید مسؤولان نسبت به این مسأله بی‌توجه باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنانش ابراز کرد: وهابیت مراکز فرهنگی و آثار تاریخی و مذهبی را از بین می‌برند، اما در نظام اسلامی ایران بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی از سوی نهادهای رو به رشد است .

 

تولیت حرم حضرت معصومه(س) ابراز کرد: رزمندگان اسلام همچون سردار قاسم سلیمانی برای برقراری صلح در کشورهای مختلف تلاش می‌کند و این مسأله سبب شده است که جنگ و درگیری از مرزهای کشور ایران دور شود./998/پ202/ج1

ارسال نظرات