۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۳۲۴۹۳۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام خبر داد؛

برگزاری کنگره‌ آیت ‌الله ابوالقاسم دهکردی در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در آینده کنگره‌ مرجع بزرگ تشیع مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم دهکردی در استان برگزار می‌شود، گفت: در این کنگره از شخصیت‌های بزرگ کشور برای معرفی و شناساندن این عالم جلیل‌القدر به مردم و به ویژه جوانان استفاده می‌شود.
مرجع بزرگ تشيع مرحوم آيت ‌الله ابوالقاسم دهکردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، 25 فروردین ماه، در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان در سال 95 اظهار داشت: توجه به ارزش‌های دینی همراه با نگاه و روحیه انقلابی در جامعه ضرورت دارد چرا که اگر به این ارزش‌ها توجه نشود اسلام در جامعه کم‌رنگ می‌شود.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: باید به فرهنگ نگاه جدی داشته باشیم و در انجام امور فرهنگی دنبال تأیید دیگران نباشیم بلکه باید تنها رضایت خداوند متعال مدنظرمان باشد چرا که اگر فرهنگ در حاشیه قرار گیرد هر کاری که انجام شود بی‌محتوا است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مسائل فرهنگی در رأس همه امور است، تصریح کرد: ارزش کردن معروف‌ها و دور کردن منکرات از جامعه باید مورد توجه باشد و با جدیت دنبال شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها باید آن چه را که در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مصوب می‌شود به افکار عمومی تزریق کنند و خود را مسؤول بدانند تا آن مسأله به یک فرهنگ در جامعه و استان تبدیل شود.

 

وی با اشاره به طرح تکریم و الگوسازی مشاهیر و نخبگان استان خاطرنشان کرد: هر شخصیتی از یک جهت می‌تواند الگو باشد و این مسأله ضرورت داشتن دید باز را در بررسی و تعیین نخبگان استان نشان می‌دهد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، آیت ‌الله ابوالقاسم دهکردی را یکی از مشاهیر این استان در حوزه معرفت و دین دانست و گفت: این شخصیت بزرگ از مراجع تقلید و از کسانی بوده است که اجازه روایت به بزرگانی مانند امام خمینی(ره) و آیت‌الله بروجردی داده است اما متأسفانه این شخصیت در بین مردم ناشناس است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در آینده کنگره‌ مرجع بزرگ تشیع مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم دهکردی در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در این کنگره از شخصیت‌های بزرگ کشور برای معرفی و شناساندن این عالم جلیل‌القدر به مردم و به ویژه جوانان استفاده می‌شود.

 

در ادامه این نشست نیز قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به این که برنامه‌ریزی در سال جدید باید به نحوی باشد که ما را به اهداف از پیش تعیین شده برساند، اظهار داشت: ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در استان حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های امسال است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این که تکریم مشاهیر و نخبگان در استان طرحی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: شناسایی مشاهیر و سرآمدان استان باید با دقت و واکاوی زیاد و با استفاده از منابع تحقیقاتی مختلف مانند رسانه‌های ملی و استانی بررسی و تحلیل شود.

 

سلیمانی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها در این امر کمک نکنند به مردم اطلاع‌رسانی نشود و علما نظر ندهند بدون شک به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم و با همین محدودیت‌های کنونی روبه‌رو خواهیم بود و این مسأله ضرورت همکاری همه جانبه را در شناسایی مشاهیر استان نمایان می‌سازد.

 

وی با بیان این که برای انجام کارهای فرهنگی در استان باید تلاش بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج فعالیت‌های فرهنگی خوبی را همراه با حفظ مرزهای کشور در شرایط کنونی انجام می‌دهند که باید همه برای به ثمر رسیدن برنامه‌های فرهنگی آن گونه که باید به آن‌ها کمک کنیم.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از ساخت و ساز بی‌رویه اماکن مذهبی در استان ادامه داد: ساخت و ساز اماکن مذهبی باید با نظارت دستگاه‌های مسؤول و بدون اسراف و صرف هزینه‌های جامعه و بر اساس نیاز باشد تا از بی‌برنامگی و صرف بودجه جلوگیری شود./9457/202/ب1

ارسال نظرات