۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۲۴۹۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو همدلی و همبستگی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در راستای اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی مردم و مسؤولان دولتی هر کدام وظایفی دارند، گفت: در واقع تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو همدلی و همبستگی دولت و ملت است.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اهمیت و ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور، اظهار کرد: جوهره هر کاری با مقاومت شکل گرفته و این مهم باید در اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع، امنیت و سایر بخش‌های کشور و نظام اسلامی اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه در این راستا اقتصاد مقاومتی نماد و شیوه مقاومت در برابر دشمنان و بدخواهان بوده و صرفاً بحث خشک اقتصادی نیست، اضافه کرد: رویکرد اقتصاد مقاومتی این است که جوهره و پایه تمامی اقدامات ما در این زمینه بر مبنای مقاومت شکل گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر این اصل مهم که جوهره هر کاری با مقاومت شکل می‌گیرد در همه بخش‌های کشور پیاده شود بدون شک اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری در عرصه اقدام و عمل محقق می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه راهکارها و وظایف تحقق شعار سال بر عهده مردم و مسؤولان است، خاطرنشان کرد: در این رابطه دولت و نهادهای حکومتی وظایفی داشته و باید زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند و از طرف دیگر مردم هم رسالت دارند تا با روحیه انقلابی و جهادی و تلاش و کوشش خود، تولید داخلی را در کشور افزایش دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه در این رابطه باید مردم از کالاهای تولید داخل حمایت کرده و از خرید کالاهای خارجی در حد امکان خودداری کنند، اظهار کرد: اگر ما تولید داخلی اما کم داشته باشیم بهتر از این است که انبوهی از تولیدات خارجی وارد کشور شود ازاین‌رو باید مردم همت خود را افزایش داده و حرکت اجتماعی فراگیری در جامعه ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مردم باید به این نتیجه برسند که کمک آن‌ها به ارتقای تولیدی داخلی، تکلیف دینی و انقلابی آن‌ها است تا در این زمینه با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود در کشور، مدیریت درستی در بخش‌های مختلف حاکم شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بخش دیگر فعالیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مربوط به دولت و مسؤولان و مجریان دستگاه‌های کشور است که با زمینه‌سازی و فراهم کردن مقدمات، از تولید‌کنندگان جامعه حمایت کنند.

 

وی ادامه داد: باید مسؤولان با رفع مشکلات و فعال کردن کارخانه‌های نیمه فعال، حمایت و تشویق کشاورزان و کمک به سایر تولیدکنندگان زمینه افزایش تولید داخلی را فراهم کرده و به‌گونه‌ای عمل کنند که چرخ اقتصادی کشور به دست ملت بچرخد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس تحقق اقتصاد مقاومتی درگرو همدلی و همبستگی دولت و ملت است تا با توجه و تکیه به تولید داخلی و ارتقای کیفیت محصولات و رقابت‌پذیر کردن آن‌ها، شاهد مقاوم شدن بخش اقتصادی کشور باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه تولید محصولات باکیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی، زمینه فعالیت و مشارکت بیشتر مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری نیز به این معنا است که ما به تولید اندک خود اعتماد کرده و با خودباوری و حمایت، پایه‌های اقتصادی کشور را مستحکم کنیم تا کشور ما در آینده در برابر اقدامات دشمنان و بالا و پایین شدن‌های بین‌المللی مقاوم و مصون باشد./9314/302/ب1

ارسال نظرات