۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۲۳۰۶۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

گره‌زدن همه امور کشور به مسأله برجام تأسف آور است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از گره‌زدن همه امور کشور به مسأله برجام، گفت: تجربه بارها به ما نشان داده است که تنها راه نجات ما از مشکلات، بُریدن از آمریکایی‌ها و بیگانگان و اتکا به درون است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران اجرایی این استان با وی، گفت: مؤمن تنها باید به تکلیف الهی، سیاسی، اجتماعی و قرآنی خودش عمل کند و به یقین خدا هم در این مسیر او را کمک و مشکلاتش را برطرف خواهد کرد؛ این باورها از ضرورت‌های مهم جامعه دینی است که اهل تقوا باید بکوشند چنین باورهایی را در خودشان تقویت کنند.

 

وی، مشکل بزرگ امروز جامعه اسلامی را ضعف در باور توحیدی خواند و گفت: مشکل بزرگ جامعه اسلامی آن است که باور توحیدی‌اش ضعیف است؛ اگر ما امروز بزرگ ترین مشکلات سیاسی و اجتماعی را داریم، بخاطر آن است که باور توحیدی در جامعه ضعیف است.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: اگر ما امروز به خوداتکایی نمی‌پردازیم و به درون و سرمایه‌های درونی توجه نمی‌کنیم همه این‌ها بخاطر این است که باور توحیدی در درون ما ضعیف است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از گره‌زدن همه امور کشور به مسأله برجام تصریح کرد: متأسفانه به لحاظ فقدان باورهای توحیدی، گاهی محاسبات غلط مسؤولان ما را فرا می گیرد و در این محاسبات غلط غرق می‌شوند و با همین محاسبات غلط تجزیه و تحلیل می‌کنند و بعد می‌خواهند این تحلیل غلط خودشان را به خُورد جامعه بدهند و القا کنند که همه چیز باید در سایه برجام و ارتباط با آمرکا و بیگانه حل شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برخی‌ها به گونه‌ای القا می‌کنند که گویا قبل از برجام ما در یک ظلمت بودیم و برجام بود که یک نورانیت را برای کشور به وجود آورد و ما را از همه مشکلات رهانید.

 

این مقام مسؤول به آثار و دستاوردهای برجام اشاره و گفت: به وضوح می‌بینیم که آمریکایی‌ها همین الان که وزیرخارجه و مسؤولان سیاست خارجی ما در آن جا هستند بیش از دو میلیارد از اموال ما را جلوی چشم خود ما غارت کرده‌اند، در چنین شرایطی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر به این‌ها رو داده شود با همه چیز ما در می‌افتند چرا که نمی‌خواهند ما هیچ چیز داشته باشیم.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: تجربه بارها به ما نشان داده است که تنها راه نجات ما از مشکلات، بُریدن از آمریکایی‌ها و بیگانگان و اتکا به درون و ناامید و مأیوس کردن این‌ها است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از زیر سؤال بردن خدمات و دستارودهای دوران های گذشته، تصریح کرد: در همان دورانی که بعضی از این آقایان آن را دوران ظلمانی می‌دانند و مدام آن دوران را زیر سؤال می‌برند و از آن انتقاد می‌کنند، ما فناوری علمی، فن‌آوری هسته‌ای، غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۲۰ هزار سانتریفیوژ و این همه رشد داشتیم.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: چرا مسؤولان همه چیز را به برجام وصل می‌کنند و این قدر القاء می‌کنند که همه چیز با برجام درست می‌شود؟ این‌ها تحلیل‌ها و محاسبات غلط و به فرموده رهبرانقلاب نفوذ است؛ دشمن با نفوذ، فکر و ذهن مسؤولان ما را به یک شکلی سوق می‌دهد که محاسباتشان غلط از آب دربیاید و سپس همین محاسبات غلط را به جامعه القاء کنند./202/9457/ب1

ارسال نظرات