۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۲۱۵
استاد حوزه علمیه:

خودسازی، فلسفه اصلی زندگی انسان ها است

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه اصلی زندگی انسان ها خودسازی است، گفت: نباید اجازه داد مشغله های اجتماعی و زندگی دنیوی، انسان را از این فلسفه غافل کند.
حجت الاسلام سعید فتحی

حجت الاسلام سعید فتحی استاد حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: نفس، سبب فریب انسان می شود و او را به کاری وا می دارد که مورد رضایت خدا نیست اما در عین حال آن کار را در نظر فرد خوب و زیبا جلوه می دهد.


مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: انسان باید بر نفس خود مراقبت دائمی داشته باشد و حتی به نفس خود بدبین باشد و اجازه ندهد اعمال ناشایست را با ظاهری شایسته به انسان تحمیل کند.


استاد حوزه علمیه با اشاره به قرارگیری در ماه مبارک رجب خاطرنشان کرد: ماه رجب فرصتی بسیار مناسب برای طلب استغفار است تا انسان عاری از گناهان و رزایل اخلاقی گام به ماه مبارک رمضان گذاشته و از فضایل معنوی این ماه بهره مند شود.


حجت الاسلام فتحی بیان داشت: در ماه شعبان به ذکر صلوات بسیار تأکید شده است، بندگان در ماه رجب خود را از گناهان با طلب استغفار شستشو می دهند و در ماه شعبان با تکرار ذکر صلوات، خود را معطر کرده و با صفات نیکو می آرایند.


وی اذعان داشت: هر فردی به اندازه بضاعت خود از فضایل این ماه های مبارک بهره مند می شود و چه خوب است با افزایش ظرفیت معنوی خود، توشه ای پربار از این ایام برگیریم.


مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه اظهار داشت: دعا کردن مسلمانان در حق برادر مسلمان خود در ماه های جاری و پیش رو امری بسیار پسندیده و شایسته است.


حجت الاسلام فتحی ادامه داد: فلسفه اصلی زندگی انسان ها خودسازی است و نباید اجازه داد مشغله های اجتماعی و زندگی دنیوی انسان را از این فلسفه غافل کند.


استاد حوزه علمیه در پایان عنوان داشت: توجه به معنویات در زندگی انسان ها بسیار اثرگذار است زیرا نفس آدمی فریبکار بوده و با توکل به خداوند سبحان می توان از دسیسه های نفس در امان بود زیرا فقط او به نفس انسان ها و دسیسه های شیطان آگاه است./302/857/ب1

ارسال نظرات