۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۲۴۶۲۰
امام جمعه سراب:

حوزه های علمیه فرهنگ سازان جامعه هستند

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه حوزه های علمیه در کنار مراکز فرهنگی دیگر جایگاهی والا و ارزشمند درباره فرهنگ سازی اسلامی دارند، گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کنار مراکز دیگر آموزشی و فرهنگی برای تعالی و اعتلای فرهنگی کشور نقش ممتازی ایفا کنند.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب پیش از  ظهر امروز در آیین تجلیل از  از اساتید حوزه علمیه خواهران فاطمیه سراب با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ دینی، اظهار داشت: حوزه های علمیه محور فرهنگ سازی اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در کنار مراکز فرهنگی دیگر جایگاهی والا و ارزشمند درباره فرهنگ سازی اسلامی دارند، گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کنار مراکز دیگر آموزشی و فرهنگی برای تعالی و اعتلای فرهنگی کشور نقش ممتازی را ایفا کنند.

 

امام جمعه سراب با اشاره به تهاجمات فرهنگی تمدن غرب، گفت: در دنیای امروز که دشمنان و بدخواهان کشور از هر طرف درصدد تسخیر و برهم زدن مرزهای اعتقادی و فرهنگی هستند، معلمان و اساتید نقش مهمی در بسط و گسترش فرهنگ اسلامی دارند.

 

وی با بیان اینکه معلمان و اساتید به عنوان آموزگاران عرصه علم و تربیت، وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: معلمان و اساتید باید با عمق بخشیدن به سطح علمی و معرفتی خود در کنار ایمان به خدا در مسیر الهی به تعلیم و تربیت بپردازند.

 

حجت الاسلام اکرمی ظرفیت های گسترده حوزه های علمیه را در زمینه تولید محتوا درباره فرهنگ را مورد اشاره قرار داد و افزود: حوزه‌های علمیه می‌توانند در فرهنگ‌سازی و تولید محصولات فکری و فرهنگی در برابر هجمه‌های گوناگون فرهنگی بیگانگان گام‌های مهمی بردارند.

 

وی با بیان اینکه امروز در برابر برنامه نفوذ دشمن به ویژه در عرصه فرهنگ کشور قرار داریم، بیان داشت: این یک خطر بزرگی است که معلمان و اساتید جامعه و به ویژه حوزه های علمیه می توانند توطئه های شوم دشمنان را خنثی کنند.

 

امام‌جمعه سراب با تأکید بر حفظ جایگاه والای معلم و استاد، تصریح کرد: حفظ احترام به معلم و استاد وظیفه همه علم‌آموزان است، از جمله آداب تحصیل علم احترام به معلم و استاد است که سبب برکات علمی بسیاری خواهد شد.

 

محمدرضا مطلبی، رییس آموزش و پرورش سراب نیز در این مراسم وی بر آمادگی کامل آموزش و پرورش سراب برای همکاری با حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کنار مراکز دیگر آموزشی و فرهنگی برای تعالی و اعتلای فرهنگی کشور نقش ممتاز خود را ایفا کنند.

 

در پایان این مراسم از اساتید حوزه علمیه فاطمیه و المهدی سراب تجلیل به‌ عمل آمد.

 

گفتنی است، در شهرستان سراب دو مدرسه علمیه برادران(المهدی) و خواهران(فاطمیه) وجود دارد و ۴۵ نفر طلبه برادر و ۲۵ نفر طلبه خواهر مشغول تحصیل دروس دینی هستند./854/202/ب2

ارسال نظرات