۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۲۶۱۴۳
معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

ارسال بیش از هزار اثر به جشنواره ملی نقاشی و خط آیات

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ارسال بیش از هزار اثر به جشنواره ملی نقاشی و نقاشیخط آیات خبر داد.
جشنواره ملی آیات

سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که تا امروز هزار اثر به جشنواره ملی نقاشی و نقاشیخط «آیات» از سراسر کشور ارسال شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ اثر فاخر و برگزیده پس از گزینش نهایی به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند.

 

معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در زمینه حمل تابلوها و آثار هنری مشکلاتی وجود دارد، ابراز داشت: با حکم معاون ویز ارشاد، داوران انتخابی از میان 100 اثر در نهایت 10 اثر را به عنوان بهترین و برترین انتخاب خواهند کرد.

 

موسوی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آثار ارسالی که دربردارنده نقاشی و نقاشیخط از سراسر کشور است، در نمایشگاه قرآنی استان خوزستان در ماه رمضان و در موزه های معاصر برپا و در معرض عموم مردم قرار خواهد گرفت.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان همزمانی برترین های اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم با اختتامیه جشنواره ملی نقاشی و نقاشیخط «آیات» گفت: ان شاء الله با حضور معاون محترم وزیر ارشاد از این عزیزان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

وی با اشاره به مهلت ارسال آثار اظهار داشت: انتخاب 10 اثر برتر با حضور اصل اثر صورت خواهد گرفت و داوری های اولیه براساس تصاویر و عکس های ارسالی صورت گرفت و به احتمال زیاد اختتامیه این جشنواره در نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار شود.

 

معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: از این ۱۰۰ اثر، ۶۰ اثر نقاشی و ۴۰ اثر نقاشیخط است و هنرمندان طی دو هفته فرصت دارند که اصل اثر را به دبیرخانه جشنواره ملی آیات نقاشی و نقاشیخط ارسال کنند.

 

وی اظهار داشت: هنرمندانی از استان های مشهد، اصفهان، فارس، تهران، قم، چهارمحال و بختیاری و دیگر استانها در این جشنواره شرکت کردند.

 

گفتنی است، جشنواره ملی نقاشی و نقاشیخط «آیات» از سوی دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان در این استان برگزار  شد که محورهای موضوعی آن شامل دو بخش است:

 

الف) انسان از منظر قرآن(اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص) و  زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن و زندگی سیره معصومین علیهم السلام).

 

ب) قرآن کتاب بیداری(کانون خانواده، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، سوره مبارکه یاسین، ازدواج، مسجد، ولایت، تقریب مذاهب و مهدویت)./9456/302/ب2

ارسال نظرات